darkblue Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Heisann Detta høres kansje helt villt ut, men jeg har en Alpine forsterker. Det eneste jeg har på den er "pluss(strøm)" "Jording"(svart på batteriet)",og en Remote ledning. Forsterkeren er skrudd fast i MDF plate som hadde til overs. Er det noe mer å jorde forsterkeren til da?, jeg leita på Alpine saken, men det var det eneste av ledninger jeg kunne kjøre på, untatt lydkabler høytaler kabler osv.. Skal den jordes noe mer?,en jordinga til batteriet? Mvh Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Originally posted by darkblue Heisann Detta høres kansje helt villt ut, men jeg har en Alpine forsterker. Det eneste jeg har på den er "pluss(strøm)" "Jording"(svart på batteriet)",og en Remote ledning. Forsterkeren er skrudd fast i MDF plate som hadde til overs. Er det noe mer å jorde forsterkeren til da?, jeg leita på Alpine saken, men det var det eneste av ledninger jeg kunne kjøre på, untatt lydkabler høytaler kabler osv.. Skal den jordes noe mer?,en jordinga til batteriet? Mvh Nei! Det trenger den ikke. Forutsatt at forbindelsen mellom batteri og chassis er god. Men det vil alltid være en forbedring å jorde direkte i chassis også. Det kan være kjekt å jorde på minuspolen til batteriet, fordi det ofte er der man jorder Cd-spilleren. Samme jordingspunkt er bra.. unngår man potensialforskjell til jord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet April 26, 2004 Rapporter Share Skrevet April 26, 2004 Takker :)! Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg