kristianpistian Skrevet August 25, 2016 Rapporter Share Skrevet August 25, 2016 Hei. Er det noen som kan fortelle meg hvor mye vekt luken på enden av lasteplanet tåler på en 2016 modell d-max? Og om noen vet regler for kjøring med last som stikker ut bak av denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo eidsvoll Skrevet August 25, 2016 Rapporter Share Skrevet August 25, 2016 hmm vanskelig spørsmål prøv en bok om kjoretøy forskrifter staten vegvesen kan prøve og sjekke i morgen kristianpistian reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 25, 2016 Rapporter Share Skrevet August 25, 2016 Ingen spesifikke regler på utenforstikkende last, men lasten skal merkes med egnet merking. F.eks en refleksvest. Husk å sikre lasten godt! Maksvekt på luken er min. 120kg Jeg hadde tidligere en 2011 D-max og der var vekten 120kg hvis jeg husker rett, men jeg hadde ved flere anledninger mye mer på den uten problem. kristianpistian reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristianpistian Skrevet August 25, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2016 Takker for svar. Skulle tro det hår fint å hvile framhjulet til en scooter der da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 25, 2016 Rapporter Share Skrevet August 25, 2016 Ja, det er null problem! Jeg brukte lemmen som "arbeidsbenk" for tyngre deler/motorer/girkasser/aksler så en scooter er ikke noe problem :) Jeg regner da med at det ikke er snakk om mye som vil være på yttersiden av planet siden det er snakk om en scooter, men kan for ordensskyld nevne at hvis lasten stikker ut mer enn 100cm/1m så må den merkes, under 1m er det ikke krav til merking. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristianpistian Skrevet August 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2016 Takk igjen. Nei kommer ikke til å stikke ut, tenkte bare det var greit å slå to fluer i en smekk. Istede for og starte to tråder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg