Gå til innhold

ta 360

Ranger emnet


bluebox

Anbefalte innlegg

hmm...

 

har ennå ikke giddi å prøvd på tørr asfalt. bare våt eventuelt på galttere føre som snø og grus.

 

 

anyway... få¨fart på bilen hvis du bestemmer deg for å ta 360 i retning venstre. så legger du ført en KRAFTIG kontra så det ser ut som at du skla til høyre. der etter svinger su for fult til venstre med fult pådrag så hjula dine spinner, helt til du er vridd ca 180grad, da trykker du inn clutchen og svinger kontra, og lar bilen rulle på plass før du retter helt opp... og gass på:)

 

 

ok, veiledning etter bilde jeg tegnet!

 

a: Samle opp fart

b: Sving kontra høyre hold fortsatt gass! Ved nokk kontra sving full rattutslag til venstre og sørg for hjulspinn til du er vridd 180grad.

c: Trykk inn clutchen og sving kontrahøyre igjen og rull baklengs til du er på rett kjør. så gass:)

 

men husk at under prosessen 180grad. så MÅ DU HA HJULSPINN! for å slippe ræva løs

 

360.gif

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når vi først er inne på dette temaet, kan du forklare hordan man spinner rundt og rundt uten å stoppe opp?

 

Jeg fikser bare 180, så blir den stående stille å spole til den tar litt tak , så drar den seg inn i enda en 180...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOm sagt du må ha FART på den rææææva.

 

og som jeg ser mange driter seg ut på f.eks gatebil etter breislædden er at etter at dem har gått 180, så tråkker dem IKKE inn clutchen og svinger ut kontra... dem fortsetter å spinne.... da vil du snu deg litt i riktig retning, og så tilbake igjen...

 

bare å se på gatebil filene så ser dere det.. ellers kan dere se et videoklipp av Fredrik som tar 360, du hører at han trykker in clutchen og turtall faller ned. samtdig som han rolig svinger seg ut:)

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiff Needel laget en film om forskjellig sladder, svinger, 360 og rundt og rundt med de forskjellige hjultrekkerne :D

 

Filmen er kul og absolutt verdt å laste ned.

Han forklarer ganske godt.

 

Obs, er på engelsk ;)

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

når vi først er inne på dette temaet, kan du forklare hordan man spinner rundt og rundt uten å stoppe opp?

 

Jeg fikser bare 180, så blir den stående stille å spole til den tar litt tak , så drar den seg inn i enda en 180...

Skal du få til å ta piruetter må du ha diffsperre..

Det som skjer at begge hjulene dine spinner til du kommer 180 grader, men da vil bilen være lettere på ene siden og det hjulet med minst motstand vil begynne å spinne mens det andre stopper...

 

Åpne klokka på "Epa`n" din og legg noen feite sveise ormer i diffen, så kan du spinne piruetter til du ser mann med jåen! ;)

Men det er ikke akkurat veldig driftsikkert eller godt å kjøre med, men skal du sladde så gjør det nytta. Men en diffbrems er jo absolutt best!

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bluebox

hei. jeg lurer på hvordan man tar 360.

 

hakke peiling på åssen man gjør det men kunne tenkt meg å lære meg det.?

 

noen som kan forklare.?

 

Prinsippet er som Tape-R sier, men å gjøre det i praksis krever en del prøving og feiling..

Har du ikke øvelse blir det fort litt mye ting å gjøre på en gang, og du ender med å fyke bakover eller ut til sida før du vet ordet av det ;)

 

Nå kjører jo jeg "feilhjulstrekk", men prinsippet er det samme..

Kjørte på flystripa på eggemoen i vinter og tok 360 snurrer på 3 gir uten brekk eller revers, men denne måten krever høy fart da..

100-120 km/t skal du få skikkelig fres på det..

Men morro var det hvertfall :D

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

SOm sagt du må ha FART på den rææææva.

 

og som jeg ser mange driter seg ut på f.eks gatebil etter breislædden er at etter at dem har gått 180, så tråkker dem IKKE inn clutchen og svinger ut kontra... dem fortsetter å spinne.... da vil du snu deg litt i riktig retning, og så tilbake igjen...

 

 

tenker ikke på 360, men at du spinner rundt og rundt med fronten inn mot sentrum av en running hele tida..

 

sånn som du gjorde med en rød hiace på en film jeg så her om dagen...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

tenker ikke på 360, men at du spinner rundt og rundt med fronten inn mot sentrum av en running hele tida..

 

sånn som du gjorde med en rød hiace på en film jeg så her om dagen...

Se hva jeg skrev rett før du posta! ;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

tenker ikke på 360, men at du spinner rundt og rundt med fronten inn mot sentrum av en running hele tida..

 

sånn som du gjorde med en rød hiace på en film jeg så her om dagen...

 

aaaaah.... da må du enten ha MYE power.... eller så må du ha en diff brems/sperre..

 

ellerbare jævli glatt føre.. men da vil du sååfall få til bare til venstre siden... mot høyre klarer du ikke for da jobber hjula MOT diffen

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår