Magnum_pi Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Originally posted by Precious Tiff Needel laget en film om forskjellig sladder, svinger, 360 og rundt og rundt med de forskjellige hjultrekkerne :D Filmen er kul og absolutt verdt å laste ned. Han forklarer ganske godt. Obs, er på engelsk ;) Kjøpte den i fjor høst. Grei å ha en rolig vinterdag. :) http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=92556&p=57&c=&g=72 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Originally posted by Tape-R aaaaah.... da må du enten ha MYE power.... eller så må du ha en diff brems/sperre.. ellerbare jævli glatt føre.. men da vil du sååfall få til bare til venstre siden... mot høyre klarer du ikke for da jobber hjula MOT diffen mener jeg har sett folk gjøre dette med biler uten særlig power og uten diff.. Tenkte litt på åssen man jobber med rattet, ser på den hiace filmen at du styrer litt fram og tilbake hele tida, er prinsippet det samme som å rette opp en breiers? at du styrer til venstre når du vil spinne piruetter mot høyre? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 jaja altså du må jo hjelpe bilen, du har ikke rattet konstant ved fullratt utslag når du føler at du har en slædd somkommer fort retter du opp litt og når den begynner å daue ut så svinger du for fult igjen.. om du holder inne heletiden så vil bilen få en kjempe fart slædde for brått og stoppe igjen. men hvem retning drar du piruetter? høyre eller venstre. prøv begge veier det vil kun funke en retning, jeg tror det er til høyre.. fordi bilen jobber MED diffen. den andre retninga mot:) Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harr(y)ald Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 for å "børne" rundt med fronten mot midten hele tia trenger man firehjulstrekk... er svarten meg nesten ikke mulig me bakhjulstrekk, eller feilhjulstrekk.... går kansje om du er heldig... men firehlustrekk er tingen til sånt.. og for å gjør det på asfalt trenger du seff. litt pulver også.... Siter If you feel in control, you are not going fast enough... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 å holde fronten stille på et sted krever teknikk. som f.eks brems inne med gassing og ratting. det du mener med 4x4 er å gå rundt seg selv. du står stille på et og samma punkt. DU er på en måte senter. mens med rwd så går du rundt senter:) Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harr(y)ald Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 men karen over her ville jo ha fronten sentrert hele tia, men da må han nok invistere i en annen bil med 4wd... Siter If you feel in control, you are not going fast enough... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 hmmm... tror egentlig han mente å forsåvidt dra piruetter med stødig kurs... han mente sånns om jeg gjorde på filmen.. jeg sleit egentlig pga MYE grep og lite hk, men aner ikke.. har væffal fått forklaring måten:) Lykketil Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harr(y)ald Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 yesss.. Siter If you feel in control, you are not going fast enough... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Originally posted by Breisladdern mener jeg har sett folk gjøre dette med biler uten særlig power og uten diff.. Tenkte litt på åssen man jobber med rattet, ser på den hiace filmen at du styrer litt fram og tilbake hele tida, er prinsippet det samme som å rette opp en breiers? at du styrer til venstre når du vil spinne piruetter mot høyre? Vri rattet til venstre, mye gass og spinn løs.. med det samme den slipper skikkelig, går du av gassen litt (for ikke å snurre 180 grader i en fei og stoppe opp), retter opp rattet litt mot høyre, og gir gass igjen.. mye gass.. men nå må/bør du også bruke venstre foten på bremsa samtidig.. Resten er "balanse øving" på en måte.. :) To biler er sjeldent like å gjøre det med bl.a. Mye enklere med sveisa diff som tidligere nevnt :) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty740 Skrevet Mai 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 sjekk denne filmsnutten! er det sånn du mener med rundt senter? http://home.no/moerte/burnout@bunnpris.wmv Siter 1987 Volvo 244 2.3 16V-T 2001 VW Transporter 2,5TDI 2007 Tysse Bilfrakter Ja jeg frakter billi! =P Viking redningstjeneste Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Originally posted by Breisladdern tenker ikke på 360, men at du spinner rundt og rundt med fronten inn mot sentrum av en running hele tida.. sånn som du gjorde med en rød hiace på en film jeg så her om dagen... Diffsperre løser den saken....jeg får gjort det uten sperre....men har et lite lass meg hk\nm da :D Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg