Gå til innhold

ta 360

Ranger emnet


bluebox

Anbefalte innlegg

Originally posted by Precious

Tiff Needel laget en film om forskjellig sladder, svinger, 360 og rundt og rundt med de forskjellige hjultrekkerne :D

 

Filmen er kul og absolutt verdt å laste ned.

Han forklarer ganske godt.

 

Obs, er på engelsk ;)

 

 

Kjøpte den i fjor høst. Grei å ha en rolig vinterdag. :)

 

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=92556&p=57&c=&g=72

 

92556m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

 

aaaaah.... da må du enten ha MYE power.... eller så må du ha en diff brems/sperre..

 

ellerbare jævli glatt føre.. men da vil du sååfall få til bare til venstre siden... mot høyre klarer du ikke for da jobber hjula MOT diffen

 

mener jeg har sett folk gjøre dette med biler uten særlig power og uten diff..

Tenkte litt på åssen man jobber med rattet, ser på den hiace filmen at du styrer litt fram og tilbake hele tida, er prinsippet det samme som å rette opp en breiers? at du styrer til venstre når du vil spinne piruetter mot høyre?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja altså du må jo hjelpe bilen, du har ikke rattet konstant ved fullratt utslag når du føler at du har en slædd somkommer fort retter du opp litt og når den begynner å daue ut så svinger du for fult igjen.. om du holder inne heletiden så vil bilen få en kjempe fart slædde for brått og stoppe igjen.

 

men hvem retning drar du piruetter? høyre eller venstre. prøv begge veier det vil kun funke en retning, jeg tror det er til høyre..

fordi bilen jobber MED diffen. den andre retninga mot:)

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å "børne" rundt med fronten mot midten hele tia trenger man firehjulstrekk... er svarten meg nesten ikke mulig me bakhjulstrekk, eller feilhjulstrekk.... går kansje om du er heldig... men firehlustrekk er tingen til sånt.. og for å gjør det på asfalt trenger du seff. litt pulver også....

If you feel in control, you are not going fast enough...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å holde fronten stille på et sted krever teknikk. som f.eks brems inne med gassing og ratting.

 

det du mener med 4x4 er å gå rundt seg selv. du står stille på et og samma punkt. DU er på en måte senter.

 

mens med rwd så går du rundt senter:)

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... tror egentlig han mente å forsåvidt dra piruetter med stødig kurs... han mente sånns om jeg gjorde på filmen.. jeg sleit egentlig pga MYE grep og lite hk, men aner ikke..

 

har væffal fått forklaring måten:)

 

Lykketil

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

mener jeg har sett folk gjøre dette med biler uten særlig power og uten diff..

Tenkte litt på åssen man jobber med rattet, ser på den hiace filmen at du styrer litt fram og tilbake hele tida, er prinsippet det samme som å rette opp en breiers? at du styrer til venstre når du vil spinne piruetter mot høyre?

 

Vri rattet til venstre, mye gass og spinn løs.. med det samme den slipper skikkelig, går du av gassen litt (for ikke å snurre 180 grader i en fei og stoppe opp), retter opp rattet litt mot høyre, og gir gass igjen.. mye gass.. men nå må/bør du også bruke venstre foten på bremsa samtidig.. Resten er "balanse øving" på en måte.. :) To biler er sjeldent like å gjøre det med bl.a.

 

Mye enklere med sveisa diff som tidligere nevnt :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Breisladdern

 

tenker ikke på 360, men at du spinner rundt og rundt med fronten inn mot sentrum av en running hele tida..

 

sånn som du gjorde med en rød hiace på en film jeg så her om dagen...

 

Diffsperre løser den saken....jeg får gjort det uten sperre....men har et lite lass meg hk\nm da :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår