mercedes124 Skrevet September 8, 2016 Rapporter Share Skrevet September 8, 2016 Trenger tips om enklest å "låse" motor slik at den ikke roter for å kunne demontere ytre rem hjul for multirem . AKL motor i golf stasjon ,manuelt gir 2000 mod. Bil står på bakken uten venstre hjul . Ved forsøk med 6mm unbrako roterer ytre rem hjul. Noen enkle tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 8, 2016 Rapporter Share Skrevet September 8, 2016 Muttertrekker ordner saken ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet September 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2016 Takker ! Mulig det kan virke ,prøver i morgen. Problemet er at veiv roterer når jeg prøver å vri løs unbrako bolter .Tenkte det kanskje fantes et "enket knep" å låse slik at motor ikke roterer. Prøver en mutertrekker i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 8, 2016 Rapporter Share Skrevet September 8, 2016 Veiva gor litt mindre rundt om du setter motor i 4. gir og ene hjul på bakken, eller noen holder bremsepedal nede. Og så tar du armen på skralla inn mot senter av reimhjul når du tar i - da blir det mindre moment som dreier skiva. .. men muttertrekker er raskest om du kommer til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet September 8, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2016 En løsning ja " i gir " men frister lite uten å ha en til i bilen . Bil på jekk ,selv med tillegg er alltid en spennene ting. Takker for innspill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet September 10, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2016 Da gjorde muttertrekker susen på de fire unbrako boltene ..Derimot så ser det ut som 19mm senterbolt også må ut ? Ser utom det er flere utgaver her på AKL motor. Er det noen som kan bekrefte dette ? Mulig register reim skift er en jobb som krever mer enn carport og bil på jekker første gang ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 10, 2016 Rapporter Share Skrevet September 10, 2016 Skal ikke si noe sikkert, men tviler på at senterbolt må ut. Reimskive er normalt løs når de har fjernet de fire unbrakoskruene. Skiftet registerreim på en 2005 A3 i går og der trengte jeg kun skru ut 4 stk små unbrako. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet September 10, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2016 Takker for svar !! Høres fornuftig ut ,jeg fikk ut de fire små i går . Kunne ikke helt skjønne misjonen deres , hvis senterbolten også skulle hold reimskiva. Derimot mye møkk og ei skive som høres ut som hel ved, og en videosnutt som viste senterbolt ut riktig fikk meg å fundere. Riktig nok manglet den de fire små. Neste ,et forsiktig forsøk med avtrekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet September 14, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2016 En lien tilbakemelding etter at jobben stort sett er ferdig .Med hensyn til nedre reimskive ,så er det rett som Quattro73 nevner ,senterbolt kan sitte. I mitt tilfelle var reimskiva rusta godt fast til bolt/aksel og med minimal plass til en avtrekker så var rustløser løsningen. At manglende plate mellom skjerm og motorrom kan ta en del skyld kan det spekuleres på ,derimot er det uten tvil at reimskiva er disponert for sølesprut fra hjulbrønn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.