Gå til innhold

Ulyd i motorrom ved kald start

Ranger emnet


bjornarholsbrekken

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt et problem med min Audi a3 2004 i en liten uke nå. Problemet ligger i at hver gang jeg skal starte motoren om morgenen eller ved lange mellomrom når det er kaldt ute. Så kommer det en ekstrem ulyd fra motorromet, jeg har enda ikke fått fastslått hvor det kommer fra, men det er ikke noe som går ut over selve kjøringen. Lyden beskrives som hyling, som om det er jern eller stål som gniser mot hverandre, og det kan også gjerne være noe som at luftfilteret hyler. Men det mest underlige er at dette løser seg bare ved og slå av motoren og på igjen, så er lyden helt borte. Som om noe ikke klarer og koble seg inn ved første forsøk. Setter pris på alle tilbakemeldinger og mulige henvendelser på hva dette kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av multireima og start motor, er lyden borte så kan det være reima eller (lageret i) strammehjulet til multireima. Du kan også slå lys over på park og av med vifte for å redusere strømforbruk, og se om lyden forsvinner når dynamo går lettere.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reima? Den ser du når du åpner panseret, foran på motoren. Foran er da mot høyre forhjul ;) Reima går på dynamo og AC-kompressor, drevet av reimhjul på veiv. Vipp opp strammeren (fjærbelastet) og ta av reima. Når du setter den på igjen så verifiser at den ligger korrekt i rillene på alle reimhjul.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår