Gå til innhold

Bilforhandler har ikke levert salgsmelding til biltilsynet, med mer...

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann sveisann!

For knappe tre uker siden kjøpte jeg for første gang ny bil, hos Autoforum i Akershus. (Mercedes C 200, pris 162.000

Jeg fikk bilen på dagen da jeg hadde penger på konto og vi gjorde opp der og da. Forhandler skulle ta seg av omreg. og salgsmelding.

Det ble imidlertidig noe krøll. Forhandler ringte meg etter noen dager og fortalte at selskapet hadde hatt et internt problem og at salgsmelding ikke hadde blitt levert. De spurte da om jeg kunne registrere bilen selv, i Hamar (hvor jeg bor). Dette hastet forsåvidt veldig for forhandler å få ordnet opp i. Jeg sa greit og forhandler skulle da sende meg alt jeg trengte av papirer. Disse brevene kom aldri fram og jeg brukte én time på å prøve å spore forsendelsen (med bl. a tur til postkontor). (Dette mens jeg gikk glipp av obligatorisk undervisning på høgskolen.)

Forhandler sa at han antageligvis hadde postet brevene i feil postkasse, og at han skulle ettersøke dette nærmere. Det gikk omlag to uker før jeg ble oppringt av forhandler igjen som spurte om jeg hadde omregistrert bilen hos biltilsynet. Jeg sa at da jeg ikke hadde hørt mer fra forhandler etter at de skulle lete etter brevet, hadde hele situasjonen gått i glemmeboka. Jeg ble oppringt rett etterpå av en herremann fra Bmw Bavaria på Gardermoen som forklarte at skiltene måtte være levert hos biltilsynet for omregistrering senest klokken 09:00 påfølgende dag (Jeg har fremdeles ikke fått tilsendt brevet med dokumentene). Jeg blir nå altså nødt til å reise fra Hamar til Gardermoen klokken 06:30 på morgenen (dette kræsjer massivt med skolegangen min) for å reise til biltilsynet sammen med en person fra Bmw Bavaria. Altså 2t i bil + 230 kr i bomutgifter.

Jeg ble lovt at de skulle "yte tjeneste i retur". Spørsmålet mitt er; Hva kan jeg evt. kreve for all hodebryen?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider