Sagafaen Skrevet September 14, 2016 Rapporter Share Skrevet September 14, 2016 Kjører en A4 Quattro 07 mod og lurer på om det er noe lurt å prøve lav profil vinterdekk(med pigger) Trenger nye vinterdekk så lurer på om det vil funke eller om det blir helt for jævlig. Har kjørt piggfri 1 sesong og det var virkelig ikke noe gøy selvom at jeg har quattro(Bor i Nord-Norge) Takk på forhånd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 14, 2016 Rapporter Share Skrevet September 14, 2016 Ikke noe i veien for det, men kjøp kvalitetsdekk. Du vil også få helt elendig kjørekomfort på dårlig vintervei med lavprofil ;) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagafaen Skrevet September 14, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2016 Ok, må jo ikke være lav profil men ville helst ha felger og dekk som ser bra ut med resten av bilen Og kan jo ikke si at veiene her i nord er noe å skryte av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 14, 2016 Rapporter Share Skrevet September 14, 2016 På vinteren er det lov å kjøre originalt ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagafaen Skrevet September 14, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2016 På vinteren er det lov å kjøre originalt Ja er vell det beste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo eidsvoll Skrevet September 14, 2016 Rapporter Share Skrevet September 14, 2016 skal det se tøft ut eller skal du komme fam kjøp dekk som står i vognkortet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 14, 2016 Rapporter Share Skrevet September 14, 2016 Får ikke noe mindre fremkommelighet av å kjøre med lavprofil piggdekk, heller bedre trekkevne grunnet større "fotavtrykk" Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 15, 2016 Rapporter Share Skrevet September 15, 2016 Får ikke noe mindre fremkommelighet av å kjøre med lavprofil piggdekk, heller bedre trekkevne grunnet større "fotavtrykk" Spørs vel på underlaget. Er det hard snø, våt asfalt eller tørr asfalt får man vel bedre trekkevne på breie dekk. Men er det mye sørpe vil breie dekk legge seg oppå og man mister veigrep. På sørpe føre er tynne dekk bedre, faller fortere igjennom til fast grunn (har jeg hørt) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagafaen Skrevet September 15, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2016 Spørs vel på underlaget. Er det hard snø, våt asfalt eller tørr asfalt får man vel bedre trekkevne på breie dekk. Men er det mye sørpe vil breie dekk legge seg oppå og man mister veigrep. På sørpe føre er tynne dekk bedre, faller fortere igjennom til fast grunn (har jeg hørt) Gidder ikke å lage ny tråd så jeg spør heller her Vet du om jeg har fjæra på feil vei? Virker som at det er rett vei men fjæra går veldig nært den øvre kontroll arm muttern http://imgur.com/a/D9Huw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagafaen Skrevet September 15, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2016 Glem det, fant ut. "2) Which end of the spring is up?H&R springs fit the same way that stock springs do. The shape of the spring is most important. If the spring is the same on both sides and fits the same either direction, then it is correct to install the spring with the closer coils “up”.If the spring is smaller at one end and larger at the other, the orientation should match OEM factory installed springs." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 15, 2016 Rapporter Share Skrevet September 15, 2016 Spørs vel på underlaget. Er det hard snø, våt asfalt eller tørr asfalt får man vel bedre trekkevne på breie dekk. Men er det mye sørpe vil breie dekk legge seg oppå og man mister veigrep. På sørpe føre er tynne dekk bedre, faller fortere igjennom til fast grunn (har jeg hørt) Joda, teoretisk så stemmer det meget bra det, men den bilen jeg var mest fornøyd med på sørpeføre hadde 265/75-16 helårsdekk, riktignok med godt mønster men allikevel veldig brede. På sørpe bør man uansett ta det veldig rolig, uansett hvor gode dekk man i utgangspunktet har, når mønsteret pakker seg så mister man all styring uansett om en har 155 eller 265 brede dekk :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.