nimosonen Skrevet September 22, 2016 Rapporter Share Skrevet September 22, 2016 Hei alle sammen! Nå i det siste har Toyotaen min begynt å lage noen fæle klunkelyder i bakstillingen når jeg kjører over ujevnheter. Det startet i sommer, men da var det veldig sjeldent lyden kom. Men nå kommer den for hver minste ujevnhet jeg kjører over. Har gjekket opp bilen for å se på stabstag og dårlige foringen, men det virker som om jeg må ha vekt på for å kunne sjekke om det er dette som er problemet. Har og sett på om det kan være demperene eller knekte fjærer, men vet ikke hvordan jeg kan se om disse er defekt. Kan det komme klukelyder fra fjærbeinslagerene? Toyota Corolla 1994 modell. Har tatt bilder av fjærene. Håper noen kan hjelpe meg med dette, da jeg helst vil slippe å sende den på verksted. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet September 23, 2016 Rapporter Share Skrevet September 23, 2016 Gummien på toppen av fjærbeinet er det nok ikke, men kan være støtdemper. Kan være vanskelig å sjekke dem, kan prøve å gynge på bilen. Indre stabstagforinger er ganske vanlige på de bilene, prøv å kjenn på dem når hjula står på bakken, mulig kjøre oppå moe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimosonen Skrevet September 23, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2016 Skal prøve å sjekke dem imorgen. :) Men du mener stabstaget som går tvers over akslingen sant, høyre til venstre? Jeg er ikke så kjent med oppheng på bil enda ser du. Er det mulig å bare kjøpe foringene løst, eller må jeg bytte hele greiene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimosonen Skrevet September 24, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2016 Har nå vert under å sett på stabstagforingene. Vet ikke helt hva jeg skal se eller kjenne etter! Tok på de ytterste med hjulet, men sitter godt fast tror jeg. Har gynget på bilen for å sjekke om det er støtdemperne, men de pleier vel ikke å lage klunkelyd i fra seg om de er ødlagt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
460Norway Skrevet November 10, 2016 Rapporter Share Skrevet November 10, 2016 Tror jeg har samme problem på en 95 Corolla. Det startet plutselig, og muligens etter skifte til vinterjul. dersom det er dempere - er disse lette å skifte? På en Volvo 460 jeg hadde var det bare å skru dempere rett av, og "tre på nye". Like lett som å skifte hjul. Er Corollaen enkel å skifte bakre dempere på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
460Norway Skrevet Februar 18, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2017 Det var høyre bakre demper som var defekt på min Corolla. 3991 NOK for skifte, hos SnapDrive. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg