_waldemar Skrevet September 24, 2016 Rapporter Share Skrevet September 24, 2016 Holder på å klargjøre bilen til vinteren og tillegsvarmeren skal slå seg på med lufttemeratur på 6-8 grader automatisk og kutte med kjølevannsteperatur på ca 70grader,jeg har for å teste om varmeren faktisk fungerer tatt lufttempsensoren ved vindusviskeren av og satt en ledning i loop for å lure den til å starte og det gjør den,varmeren fyrer opp og kjenner eksosen blir varm samt vannslangene begynner på bli passe varme. Men så kutter varmeren igjen selv om kjølevannstemperaturen er langt under 70grader. Satte på maxscan leseren og får følgende melding 01410 som er "heater over temp" Noen som kan hjelpe meg litt på vei om hva dette kan være? når jeg sletter feilmeldingen starter varmeren opp igjen i ca1 min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 24, 2016 Rapporter Share Skrevet September 24, 2016 Like greit å få overhalt varmeren med nye pakninger, glødeplugg og sansynligvis deffekt innvendig tempsensor. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet September 24, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2016 Høres fornuftig ut det,finnes det mon tro ett kit for dette ? Vet ikke helt enda da jeg ikke har skrudd den ned om det er webasto eller eber Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 25, 2016 Rapporter Share Skrevet September 25, 2016 har ikke holdt så mye på med tillegsvarme men høres jo litt ut som at det ikke er nok sirkulasjon gjennom varmeren så den blir for varm. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet September 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2016 Det med sirkulasjon er godt mulig,har nettopp skiftet toppakning på bilen og endel luft kan godt ha kommet inn,og når jeg kjenner på slangene bak på varmeren er det litt "rykk og napp" som kan minne om en luftboble som ikke vil ut. Tok igår og kjørte bilen i bakker og fikk motoren skikkelig varm og senere kortsluttet luftsensensoren og brenneren gikk da i lange tider uten feilmelding. Brenneren er jo det laveste punktet på kjølesystemet og tror nok at eventuelle luftbobler med litt tid vil stige opp. Varmeapparatet blåser ivertfall mye varme og neppe luft der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.