Gå til innhold

Startproblemer (startsperre?) Prøvd alt..

Ranger emnet


snadre

Anbefalte innlegg

Hei, har startproblemer med bilen min.

2,6l audi 80 1994.
Har byttet coil og tenningsmodul. Bilen stopper aldri, mens jeg kjører. Men virker som det er en startsperre som slår inn innimellom. Fikk tauet den til verksted, men den startet selvfølgelig de dagene den stod der... Hvis jeg lar den stå i et par dager, så starter den. Og den kan fungere fint én dag eller to, før den bestemmer seg for å ikke starte.. Har lagt tennplugg mot gods, når den ikke får starte og det er ikke gnist... vil også legge til at motoren drar rundt når jeg vrir om tenninga..

Noen som har noe tips?

1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være mulig å lese ut diagnose på denne med 2x2 plugg hvis jeg ikke husker helt feil, og da vil du få svaret ditt.

Men jeg tror nok kanskje heller det er hallgiver som er i ulaget, uten å kunne si noe for sikkert.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være mulig å lese ut diagnose på denne med 2x2 plugg hvis jeg ikke husker helt feil, og da vil du få svaret ditt.

Men jeg tror nok kanskje heller det er hallgiver som er i ulaget, uten å kunne si noe for sikkert.

Har lite erfaring med dette. Kunne du utdypt hva du mener med å lese ut diagnose med 2x2 plugg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din har ikke startsperre, så det kan det ikke være ;) Som Jesper sier, det kan være hallgiver som er defekt, da vil du ikke få gnist på pluggene og motor starter ikke. Defekt hallgiver vil også hindre bensinpumpa i å starte. Hallgiveren kan du teste isolert sett, gir den pulser så følg stien via ECU for tenning og videre til ECU for motor. Kan være dårlig kontakt i plugg på ECU, har opplevd det et par ganger før.

2x2 diagnoseplugg sitter i sikringsboksen i vannkassen under panseret, en hvit og en svart plugg.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din har ikke startsperre, så det kan det ikke være ;) Som Jesper sier, det kan være hallgiver som er defekt, da vil du ikke få gnist på pluggene og motor starter ikke. Defekt hallgiver vil også hindre bensinpumpa i å starte. Hallgiveren kan du teste isolert sett, gir den pulser så følg stien via ECU for tenning og videre til ECU for motor. Kan være dårlig kontakt i plugg på ECU, har opplevd det et par ganger før.

2x2 diagnoseplugg sitter i sikringsboksen i vannkassen under panseret, en hvit og en svart plugg.

Takk for utfyllende svar ☺

Grunnen til at jeg trodde det var startsperre var fordi at bilen stopper aldri mens jeg kjører.. kan det fortsatt være denne hallgiveren? isåfall, hvor sitter den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår