Gå til innhold

Xenon Mazda 6

Ranger emnet

ladsar

Anbefalte innlegg

Osram sine er definitivt bedre enn de fra Ekstralys.no, og Night breaker lyser (påstått) bedre iflg. produsenten selv. 70% mer er det aldri i verden, men noe bedre er det sikkert.

Cool Blue har et blåskjær, med sine 5000 kelvin mot Night breaker sine 4150 kelvin. 

Hvis du har en bil det er kronglete og mye jobb og bytte pærene, og hvis du da i tillegg setter den på verksted ville jeg uten tvil valgt de pærene som lyser best og har lengst levetid, uavhengig av pris. Kan du enkelt bytte pærer selv, kan du spare penger (over tid) på å kjøpe noen som er billigere, men det på bekostning av kvalitet, styrke og levetid. 

- Jeg har Osram sine Night breaker på min bil, men har aldri testet "billigpærer" på samme bil, og kan ikke klage på lyset fra de. Ganske gult for xenon å være ift. tusenmeterene jeg har, som har fargetemp. 6000 k.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei igjen smile.gif

Da kommer et nytt spørsmål fra meg... Siden sist så har faktisk lysene på bilen fungert fint helt til i går. Ikke spør meg hvorfor, men da jeg startet bilen og skulle på jobb etter den siste spørsmålsrunden jeg hadde, så var alt ok. Ringte verksted og forhørte meg om hjelp. Svaret var at jeg måtte ringe hvis/når det samme skjer igjen. Og i går merket jeg at det ikke var lys på ene siden. Vanligvis så ser man jo det på fargen når en xenonpære begynner å ta kvelden, men så ingen fargeforskjell. Kan det være noe annet enn dårlig pære? 

Uansett, nå må det ordnes. Slik jeg forstår det så er det xenon nærlys, men halogen fjernlys. Så tenker å kjøpe et xenonkit for å få bedre lys. Her stille jeg blankt gitt. Er det mye arbeid? Hvor mye sånn ca vil et verksted ta for jobben? Jeg vurderer å kjøpe dette settet: http://www.ekstralys.no/products/lumen-prosystem-xenon?art=12001-32-1235 Skal jeg i så fall gå for 35w eller 55w? Hvis noen vet om andre xenonsett som er gode og rimelige så er det bare å gi en lyd. Osram eller Phillips sine blir nok for dyrt når jeg må ha et helt sett.

Regner med jeg må kjøpe lumen sine xenonpærer for nærlys i samme slengen. Så før verksted er jeg vel oppe i 2400 kr hvis jeg bestiller lumen sine nærlyspærer som jesper foreslo. http://www.ekstralys.no/products/d2s-xenonpaerer?art=12306

Nå ble det ikke så mange penger spart som var utgangspunktet for tråden, men gode lys har jeg jo lyst på 1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ballast/tenner som er på tur til å ryke. 

Vdr. xenon kit til fjernlysene så er dette ulovlig og du må ved hver eneste PKK demontere disse for å få bilen godkjent.

Det er relativt fort gjort å montere xenon kit hvis bilen ikke har CAN-bus pæresjekk.

Vet at budsjettet sprenges med dette forslaget, men det er i motsetning lovlig, og vil gi det flere ganger bedre lys enn ettermontert xenon kit. 

Kjøp Hella Comet 200FF Xenon, det er to små tusenmetere som lyser vanvittig bra for sin størrelse - og de er lovlige :) 

http://www.ekstralys.no/products/comet-200ff-xenon-sett

Hadde du skrudd selv og kunne fjernet/montert xenon kittet selv hadde det vært den beste/billigste løsningen for bra fjernlys, men skal du sette bilen på verksted for det hver gang blir det dyrt.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg kjøpt xenon pærer til nærlysene. Det ble osram D2S cool blue, fant dem rimelig priset på Finn.no. Ville jo egentlig ha osram nightbreaker, men prismessig var det for stor forskjell. Det blir uansett en oppgradering i forhold til slik lysene har vært. Er det slik at jeg bør ha osram cool blue halogen H1 til fjernlysene også? Eller kan jeg velge osram nightbreaker eller kanskje phillips X-treme vision? Halogenpærene var ikke så dyre, så her velger jeg dem med best lys hvis det er mulig og lovlig smile.gif Skal inn med bilen i slutten av neste uke, så må med andre ord bestille raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider