Gå til innhold

Rust på bremserør

Ranger emnet

gordone

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg var til EU kontroll og fikk enn 2èr på rust på bremserlør over dieseltank.

Jeg var under å så på dette idag, og kunne se det var litt rust på den ene røren.

Jeg har vert i kontakt med pugoet, se vedlagt dele oversikt, som dere kan se på bilde så er dette røret veldig langt,

startet i ABS "manifolden" og går ned under bilen helt bak bilen.

Hva skal jeg gjøre?

1. Bytte hele røret?

2. Kappe vekk og sette inn nytt rør hvor det er rustet, dette er lovlig?

Peugoet skrev dette til meg:

Her brukar me å kappe og sette inn nytt rør etter behov. (orginal er ikkje på lager i Norge)

Tusen takk for innspill.

post-129640-0-88837100-1476559067_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kappe det en 10-15cm forbi rusten i begge ender (eller på den mest hensiktsmessige plassen) og lage et nytt rør og sette det inn, og ja - det er fult lovlig så lenge du fester røret forskriftsmessig. 

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kappe det en 10-15cm forbi rusten i begge ender (eller på den mest hensiktsmessige plassen) og lage et nytt rør og sette det inn, og ja - det er fult lovlig så lenge du fester røret forskriftsmessig. 

Hei og takk for tilbakemelding.

Hvor kjøper jeg deler og verktøy jeg trenger? Jeg er nevnetykktig, men har aldri skjøtet bremse rør før.

Er det slik at orginalt på bilen min er det støl rør også, vist jeg kjøper rør så blir det kobber? Hvilke skjøte stykker må jeg ha? Må jeg kjøpe fals maskin? for jeg til å lage falser uten å demontee røret fra bilen, må ha det i skru stikke?

Takk for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider