Gå til innhold

Skoda Octavia 1.6 TDI 2011 Tungstartet når kald

Ranger emnet


Pettask

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig kjøpt en taxikjørt Octavia, 2011 modell. Bilen har rulla 260 og det eneste jeg vet om er at styrstang må byttes. 
Etter jeg var ferdig på jobb i morges (6:00 og -5C) vrei jeg om nøkkelen og forventa respons. Jeg holdt den i ~6-7 sekunder, men det hørtes ut som jeg kvelte stakkars Octaviaen. Forsøk nr 2 tok ~2-3 sekunder, og da gikk alt greit, men jeg ble litt redd og skeptisk etter forsøk nr 1. 

Er det noen her som har peiling på hvorfor dette skjer? Har skjedd 2 morgener på rad (har dog bare eid bilen i 3 dager). Overreagerer jeg bare? Er dette helt normalt hos alle biler på denne årstiden? Og hva vil det koste meg å evt få det fiksa på verksted? Jeg mekker ikke, og har ingen venner som mekker. Desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om starteren drar rundt med skikkelig hastighet, kan det nok være glødeplugg problem.

 

Startprosedyre er vel å skru på tenninga, men vent med å vri videre til start til glødespiral indikator i instrumentet slukker.

 

Om starteren ikke drar rundt med god hastighet, kan det være spenningstap p.g.a dårlig forbindelse til batteriet.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at glødepluggene må byttes.

 

Om starteren drar rundt med skikkelig hastighet, kan det nok være glødeplugg problem.

 

Startprosedyre er vel å skru på tenninga, men vent med å vri videre til start til glødespiral indikator i instrumentet slukker.

 

Om starteren ikke drar rundt med god hastighet, kan det være spenningstap p.g.a dårlig forbindelse til batteriet.

Tusen takk, vet dere noe om hva det koster å bytte glødepluggene på verksted? Hva delene koster, og om det er mye jobb å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra.. Eneste er at du jo kan risikere at batteriet blir flatt før bilen starter hvis det blir enda kaldere ute.

 

Om starteren drar rundt med skikkelig hastighet, kan det nok være glødeplugg problem.

 

Startprosedyre er vel å skru på tenninga, men vent med å vri videre til start til glødespiral indikator i instrumentet slukker.

 

Om starteren ikke drar rundt med god hastighet, kan det være spenningstap p.g.a dårlig forbindelse til batteriet.

Hei igjen, det viser seg at bilen har stått i ett/halvannet år. Kan dette være grunnen, og ikke glødepluggene? Dvs at det vil gå seg til etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår