Julius1999 Skrevet Oktober 19, 2016 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2016 Hei :) Lurte på hvordan reglene er angående veteranbil og eu-kontroll. Har en triumph (muligens herald, men har ingen papirer på den enda så er ikke sikker) Som står i garasjen 100% i deler og maaasse rust. Men lurte på om hvordan reglene er for å få skilt på denne igjen? Siden jeg har den 100% i deler vurderer jeg å bygge noe litt spesielt av den, men gidder ikke det hvis jeg må ut med masse for å få modifikasjonene godkjent osv.. Hørte rykter om at når de er over 50 år gamle så må de ikke godkjennes, noen som kan hjelpe ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Oktober 19, 2016 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2016 http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/EU-kontroll/Sporsmal+og+svar Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 19, 2016 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2016 Biler før 1960 er fritatt for PKK. Biler etter 1960 skal som standard inn til PKK annethvert år. Bilen kan få påskriften "bevaringsverdig kjøretøy" i vognkort og da er det kommet nye regler. 30-50 år gammel, PKK hvert 5 år. 50 år+ så er den fritatt for PKK. All modifikasjon utover org. skal godkjennes av SVV, du må sende søknad og de vil kreve dokumentasjon på (antageligvis alt..) det de ikke kan forhåndsgodkjenne. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 19, 2016 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2016 Hvilken årsmodell er bilen ? Er den en nylig importer, eller er den en gammel "Norsk" bil ? Biler opp til 1971 går etter reglene fra 1942, dvs trenger ikke påskriften Bevaringsverdig I vognkortet, biler fra 1971 og opp får Bevaringsverdig I vognkortet, da dei som regel blir importer etter §1-15, pga strengere krav om dokumentasjon på kjøretøyet, så med å importere på §1-15, så slipper en dei kravene om dokumentasjon, men da må bilen være så original som mulig Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.