Gå til innhold

Hvilke motorer passer?

gotthard

Anbefalte innlegg

Da va motoren på connecten min ferdig og jeg er på leit etter ny motor, men håper noen kan hjelpe meg med et par spørsmål.

1 Hvilke andre ford modeller sitter det lik motor i?

2, jeg har 110hesteren, om jeg setter i en 75hester men bytter til min komplette topp og turbo, vil jeg vel beholde hestene, er slik jeg forstår lik block med innhold?

Er foresten en 2008 1.8tdci 110hk :-)

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle 1.8TDCI motorene som er levert i Connect er like hvis jeg ikke husker heeelt feil. Men mulig 110hk har andre dyser og turbo enn 75hk og 90hk. 

Ser ut som samme motoren (med forskjellig motorstyring) er levert i tidlig Ford Fiesta og Focus.

Det essensielle ved motorbytte, og spesielt siden det er snakk om to forskjellige effekter er å bruke samme styreenhet som allerede sitter i bilen din (den som er progr. til 110hk) og bytte ut de komponentene som evt. skulle være ulike. 

Hvis du setter i en 75hk TDCI motor fra en annen Connect er det ikke noe hokus pokus å få ting til å fungere. Sjekk opp delenr. på turbo, dyser og pumpe. Er de like så er det plug&play. Er det ulikt er det bare å flytte over komponentene. 

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare bytte blokk med stempel, veiv osv, altså rein blokk, flytter da over topp, dieselpumpe, turbo osv, da vil vel all elekstronikk og greier være orginalt og bilen skal vel da ikke merke at ting er byttet?

Tenkte handle en bil med fungerende motor, ser at enkelte dynger mm forlanger 15000++ for rein motor! enklere og billigere da å handle hel bil som ikke har klart eu kontrollen eller har mye rust.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider