Gå til innhold

Bytte toppakning audi 2.3e AAR.

Ranger emnet


janberil

Anbefalte innlegg

Trimkam alene koster ikke allverden ;) 

Du trenger momentnøkkel til dette, gjerne også graderskive til steg 3 og 4, noe annet spesialverktøy trenger du ikke. Når du tar ut dyseholderene så bør du bytte tetninger på både disse og dysene (blir slappe i fisken med årene og kan skape falskluft). 

12-kant er XZN, torx og unbrako er 6-kant ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpereimhjul? Kamdrevet du mener antar jeg? Hver tann på veiva er nesten 14 veivgrader, samt nesten 7 grader på kamdrev, altså blir dette det nærmeste du kommer. Når veiv er i ØD og du vrir kamdrev en tann (uten reim på) frem eller tilbake så vil det bli en hel del mer feil ;) Altså er alt som det skal være :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjør bilen opp i den bratteste bakken du kommer til, med fronten oppover og litt på skrå mot høyre, la motor gå til radiatorvifte starter. Da kommer omtrent all luft ut. Noen biler har hull på slange til varmeregister, merket med hvit ring. Trekk slangen av til hullet kommer utenfor flens og hold den slik til kun kjølevann kommer ut. Selvsagt med motor i gang og gjennomvarm.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er montert som det skal og timing på registeret trippelsjekket? I så fall er det ventilløftere som er kollapset, altså at olje er migrert ut. Start motor, tikking vil forsvinne etter sekunder. Tar noe mer tid om ventilløftere og/eller kamaksel byttes, da må turtall holdes på over 2000 omdr den første halvtimen - fortrinnsvis mens du kjører en tur.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår