StigRoar Skrevet Januar 19, 2017 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2017 Hei.Jeg har generert en tråd i Mercedesforumet her inne også, men der er det veldig lite liv, så da tenkte jeg at siden dette er teknisk, så kan jeg prøve her også.Skal bytte håndbremsen på en kompis sin Mercedes B180. Det er skivebremser på vanlige bakbremser, men trommelbremser inne i disse skivene for håndbrekket. Så jeg lurte egentlig på om det var noe spesielt med disse hos mercedes, eller er det standard kliss likt alt det andre som ikke er selvjusterende? Innbiller meg at jeg har sett en justeringsskrue gjennom et hull i bremseskiva. Hadde vært greit å visst om "tjuvtriksene" før man står der med 13 fjærmerker i panna.Har sett litt på youtube, men der har de ingen spesifikke videoer for B klasse som tar for seg håndbrekkskifte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 19, 2017 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2017 Er ingen andre triks enn å bruke tang/skrutrekker og en dose tålmodighet. Stemmer, sitter en justering inne i trommelen som du justerer en med flattrekker igjennom et bolthull. Flyttet tråden til riktig plass og fjernet dobbelposten. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigRoar Skrevet Januar 19, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2017 Jo, vet jo i hovedsak hvordan trommelbremser byttes, men om det ikke er noen spesialgreier på merce, så skal det gå greit. Men takk for svar uansett. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 20, 2017 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2017 Ingen spesialgreier, isåfall er det så ubetydelig at jeg aldri har lagt merke til det. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg