Skretting Skrevet Februar 19, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2017 Hei, jeg eier en mercedes e 240 1991, gått 280 000 kmNår jeg var ute og kjørte i dag så fikk jeg plutseligt en varsel på "oil minimum" et eller aent, det sto på tysk.Så leste jeg meg opp på nette hva dette kunne være. Jeg har også hvit røyk som kommer fra eksosen når bilen er varm så jeg fant ut dette kanskje kunne være Topp pakkning som er i ferd me å gå?Jeg fylte bilen opp me ny motorolje i desember, nå er den neste tom for olje da jeg peilet den.Når jeg skrudde opp lokket på motoroljen så var alt som krem, akkurat som brun smeltet is.jeg har ikke noe god peiling på bil, men er det trygt og si at topp pakkning er i ferd me å ryke?Jeg kjører også alltid me bensin måleren rett over reserve tanken der den lyser, vet ikke om dette forårsaker kondens og derfor røyken?Det var MYE krem aktig olje......Vil også si at temperaturen på bilen holder seg akkurat der den skal, den bikker aldri over og blir for varm.Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 19, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2017 Ganske tydelige tegn på at toppakningen din er defekt ja Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 19, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2017 Ja, kan høres ut som toppakning er defekt, men forsvinner det kjølevann? Har opplevd mye emulsjon under oljepåfyllingslokket på en bil jeg hadde, stort sett bare brukt til småkjøring, men synderen var at det ble brukt motorolje fra Shell. Byttet til annen olje og problemet forsvant. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skretting Skrevet Februar 19, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2017 Fikk en fyr fra bertel o steen til og se på bilen og han sa me en gang det var topp pakkning.Han mente jeg bare burde kjøre til den stoppet opp. Noen tanker rundt dette?Bilen sviver som ei klokke men får litt hvit røyk ut eksos hele tiden.Har ikke sjekket om det forsvinner kjølevann. Det forsvant en god del olje på kort tid vet jeg.Motor temperaturen stiger aldri over 80 grader, den holder seg alltid på 80.Kan jeg fortsatt kjøre bilen? Jeg kjører bare 5-10 min en veg hver dag så bilen rekker såvidt og bli varm før jeg slår den av igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 19, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2017 Om du ikke skrur selv, så er det nok lurest å selge den slik den står, for da får du igjen mer enn om du kjører til motoren skjærer seg. Noe som ikke er veldig lurt å gjøre når du kjører på offentlig vei og det kan gå til h... når som helst. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skretting Skrevet Februar 26, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2017 Kom en fyr fra et verksted og sa at det garantert var topp deksel pakkningen og ikke top pakkningen som var problemet. Fordi bilen ikke bruker vann.Så han skulle fikse det for en 3000kr ca, ta oljeskift og rengjøre samt nye deksel til pakkning.Har han rett eller? Jeg er veldig skeptisk av meg, for jeg har ingen garanti annet en hans ord om det er det eller ikke.Får vel bare se om det fortsatt kommer røyk ut av eksosen når bilen er varm etter den er "fikset" om jeg er blitt lurt eller hva Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2017 Hvordan kan defekt toppdekselpakning gi vann i oljen? Lekker det olje fra motor/toppdeksel? Om ja så er gjerne toppdekselpakning defekt, men forklarer ikke vann i oljen. Hvilken olje bruker du? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mars 2, 2017 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2017 Er oljen kremaktig på peilepinnen når du drar opp den ? eller er det bare på undersiden av påfyllingslokket ? Om det bare er på undersiden av påfyllingslokket, så kan det komme av den småkjøringen du har, kondens som samler seg og blander seg med olje/oljedampen. Har sett det på flere andre biltyper tidligere. Er det synlig oljesøl på utsiden av motoren ? tenker på han som sa at det er toppdeksel pakningen ? er det den som er gåen slik at oljen forsvinner, så ør det være synligt på utsiden av motoren Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.