Rara Skrevet Februar 22, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 Jeg skal bytte bremseskiver og klosser bak på fruens bil. Det er 207sw fra 2009. Jeg har kontroll på hvordan jeg tar av det gamle og setter på nytt. Det jeg lurer på er stramminga av navmuttern. Har googla og undersøkt litt, og skjønner at den skal strammes mye. Har sett både 210 og 300 nm. Kan noen si meg om det rett at det skal strammes såpass og hva som faktisk er rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rara Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 I tillegg lurer jeg på om det har så mye å si om det er 300 eller 250 nm? Trenger jeg å bruke momentnøkkel eller går det å ta det på "feelingen" og stramme veldig hardt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Februar 22, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 ?? Skulle ikke du skifte skiver? Du skal ikke av med navmutteren,kun to små torx for å ta av skiven,samt løsne på glideboltene for å ta av bremseklosser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 22, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 For å bytte skive med integrert lager, så jo, da må navmutter av. Må også av med mer enn glidebolter og bremseklosser, må av med klaven i tillegg. For å svare på spm. Mutter skal trekkes til med 300nm og ja, det er viktig å dra til med angitt moment, og ikke på "feelingen". Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Februar 22, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 Ok,skjønner det da. Bare aldri vært borti det bak med integrert lager og var sikker på at trådstarter hadde misforstått noe, Men det fine her er at vi lærer noe nytt hver dag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 22, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 Nokså normalt, ihvertfall på franske biler, alle andre har skjønt at det bare er tull. Aldri for gammel til å lære noe nytt Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Februar 22, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 406,og 407 er det enkelt bare av med skiven,mener også 508 har det samme,så er nok litt begge deler der ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 22, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 Ja, det er mange modeller som ikke har denne løsninga, jeg husker ikke alle som har det. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg