Grev1 Skrevet Februar 22, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 Hei, Garasjejekken klarte å skli unna når jeg jekka opp bilen, og traff selvfølgelig eksosanlegget. Dette medførte at røret gikk av ved fleksirøret, sett bak fra. Slik jeg forstår det, er røret hel ved, fra skjøten ca midt under bilen, og frem til og med DPF? Eller er det flere skjøter? Jeg vil tro at billigste måten å fikse dette på er å sveise på røret igjen? Tror dere det er sveisbart når det sitter på bilen, eller bør jeg ta det ut. Hvordan er i så fall beste måte å ta det ut på? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 22, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 Fult mulig å sveise hvis resten av eksosen er i bra stand, men anbefaler å bytte flexi'n og ikke bare sveise sammen den gamle. Jeg tar alltid ut den delen av eksosannlegget det skal sveises på, mye enklere å sveise, og ikke minst enklere å få det tett. Hvordan er i så fall beste måte å ta det ut på? Mulig det ikke er det svaret du ønsker, men - demontere det ;) Grev1 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 22, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 Skal man sveise mens eksosen står på så anbefaler jeg å kople fra batteripolsko samt kople sammen. Som Jesper sier, ta det av før du sveiser, jobber enklere og slipper ubehagelige overraskelser på elektronikken etterpå. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 22, 2017 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 Gå inn her og du ser hvor eksosen er delt :) https://catcar.info/audivw/?lang=en&l=c3RzPT17IjEwIjoiQnJhbmQiLCIyMCI6IlNLT0RBIiwiNDAiOiJPY3RhdmlhIEV1cm9wZSJ9fHxzdD09NDB8fGJyYW5kPT1za3x8bWFya2V0PT1DWnx8bWRsPT1PQ1QgIA%3D%3D Grev1 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2017 Takk for meget raske svar :) Ser ikke ut på bildene som det er noen flere skjøter før etter dpf.Har dere noen formening om det?Det er motorkode BMM om dere vil se selv.Men da tar jeg uansett av eksos før jeg sveiser :) Edit: Ser at det går helt hele veien, og ser også at det ser relativt kurrant ut å få ut hele :) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg