Gå til innhold

Suzuki xl 7, 2.0D 2005 Mod. - Motorlampe lyser (igjen)

Ranger emnet

Gartneren

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte opp en bakke i 2 gir , midt i bakken så merket jeg et nøkk,

og motorlampen slo seg på?

Føltes som om motoren fikk ekstra kraft! Da jeg stoppet , så lå turtallet på ca 13/1400 omdreininger på tomgang!
Anyone? 
Skal få lest av feilkode. På forhånd takk

Suzuki xl 7 2.0 D 2005 , km.238.000 Alle servicer fulgt og nylig eu godkjent

Tidligere feilkoder som er rettet og utbedret av Vestfold auto

P0225

P2299 

Vh. Gartneren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så go kjennskap til disse bilene der.

Men fra vw erfaringer så er det ofte følge feil med også eksempel g28 som også gir feil på lamda.

Når det har vert tull med gassføleren dermed motorlampe nødmodus.

Byttet du dette selv på bilen eller ble det gjort på verksted?

Om ikke det er så lenge siden så er det vel mulig å få det på garanti.

Om ikke så trur du skal se igjennom kabler om kontakten om alt sitter på plass, vil tru at det er dårlig signal eller noe.

Kan hende den er defekt igjen, men vil jo tru det er noe annet som gjør du får feil på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet og skru på bil selv, viljen er der, men sluttresultatet  er det verre med:(

Da vi har en suzuki xl7,2.0D, Så lar vi Tønsberg auto, ordne alt med bilen, vi er veldig fornøyd med de :)

Denne sensoren, som registrerer hvor mye gass du gir, det er ikke uvanlig at den må byttes, men at den ikke varte lenger, syntes 

verkstedet var litt rart. Ingen dyr del.

Vh. Gartneren

Lenke til kommentar
Del på andre sider