kansel Skrevet Mars 11, 2017 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2017 Hei. bilen min fungerte i utganspunktet helt fint. men fikk litt høye verdier på Eukontroll. så tenkte jeg skulle bytte plugger og luftfilter. da jeg hadde gjort dette, begynte bilen å bli helt traktor. tok en liten runde og det virker som bilen bare gikk på 3 sylindre. så jeg prøvde litt fram og tilbake. men endte opp med å sette i det gamle pluggene igjen. som fungerte i utganspunktet. men igjen samme problem. så jeg koblet til kodeleser, der jeg kan teste ventil 1-4. der den kutter singnal til en om gangen, der bilen dør litt ut i ett par sec, før den henter seg inn igjen. her får jeg respons på¨1-2 og 4 men derimot ikke 3. så jeg lurer på om kanskej coil på nr 3 har fått seg en skade da? og er det evnt noen som vet rekka her? om man f.eks ser det fra venstre når man står forran bilen? evnt hva annet som kan ha skjedd her? er forresten em 2000 Mod 1.8 GDI Motorkode : 4G93 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 11, 2017 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2017 Tenningsrekkefølge pleier å være 1-3-4-2 på 4-sylindrede motorer. Telles fra fronten - der hvor reima er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kansel Skrevet Mars 11, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2017 takker. tenker jeg bytter plass på de 2 første da. for å se om jeg evnt får feil på ett annet nr da. er vel kanskje ikke uvanlig at man klarer å skade en slik coil under skifting? ser jo at plugger ikke har blitt byttet på en evighet her. det som tydeligvis er nr 3 var brent fast og mye slit for å få ut. så kan jo ha skjedd noe med den coilen man setter nedpå pluggen. så jeg skal hive meg rundt for å teste litt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.