Viking067 Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Ja, da er årets debattering med tollvesenet begynt. Ifjor da jeg skulle ha bilen med på ferie så sendte jeg en faks til Harstad Tollsted og fikk positivt svar iløpet av 2 uker.Ingen problem der i gården :-) Iår, etter Tollvesenets effektivisering og omlegging så skal alle søknader gjeldende "midlertidig bruk av kjøretøy i Norge, i forbindelse med ferie for personer bosatt på Svalbard" sendes til Bergen Tollsted. Dette fikk jeg vite fra Harstad Tollsted der jeg sendte samme søknad som ifjor.Greit nok, det tok 1 uke å gi meg svar på at det var til Bergen det skulle sendes. Sendte søknad til Bergen, ventet 2 uker og ringte dem for å høre hvordan søknaden lå an. Joda, pga effektivisering tar det nå 2 til 3 MÅNEDER å behandle min søknad.Jeg som har satt meg opp på ferie i Juni/Juli. Tror dere jeg ble forbanna eller........satt der og prata med dama og la saken fram for henne i et "trivelig" tonelag.Hun skulle sette saken som hastesak så nå er det bare å vente på faks! Ikke søren om jeg som har belaget meg på bilferie iår også skal sette meg inn i noe kollektivt transportmiddel. Ellers har dagen gått fint............ (måtte bare blåse ut litt) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Få det ut. Typisk byråkrati. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Opprinlig posta av Viking067pga effektivisering tar det nå 2 til 3 MÅNEDER å behandle min søknad. (måtte bare blåse ut litt) haha :P *lurer på hvor lang tid det tok FØR "effektiviseringen" btw har denne effektivseringen som staten holder på med i ett eneste tilfelle egentlig gjort noe som i bunn og grunn fungerte bra noe mer effektiv.... *lete febrilsk etter eksempler uten å finne* skjønner deg godt Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Har bare en ting å si;) Det er så treigt det går når man jobber i staten eller kommunalt.. Hilsen "kommunearbeider og dritt lei av det" hehe *lykke til* Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 Yesss, da blir det bilferie iår også. Etter diverse tlf og fax samtaler idag gikk søknaden igjennom ved en såkalt hurtigvurdering :-) Tjo-bing og da ble det ferie :-) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet April 27, 2004 Rapporter Share Skrevet April 27, 2004 tollvesenet er ikke akkurat de kjappeste med fingern. vitsen med å bestille ups express pakke fra statene (som bruker 1 døgn på å komme til norge), når pakken ligger 4 dager på tollen - og UPS må presse på for å få den gjennom? sitter nå og venter på en usps pakke, og det er jo gjennom posten - så det er liksom to i en, ikke de kjappeste i gata de heller. greit nok at pakken bruker 2 uker fra statene til norge, men det at den skal ligge og vente på gardermoen i 2 uker til, det er bare tull. ja, tull, ikke toll. screw you guys! jeg mekker firma snart og jeg får importkreditt slik at pakkene slipper å vente på dagesvis bare for å få et stempel. sånn, nå har jeg også blåst litt. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeLoN Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Originally posted by Viking067 Yesss, da blir det bilferie iår også. Etter diverse tlf og fax samtaler idag gikk søknaden igjennom ved en såkalt hurtigvurdering :-) Tjo-bing og da ble det ferie :-) Grattis! Sees på "The Circle"? ;) "The Circle", tidligere referert til i min post, vil si ACR i Mo i Rana. "ACR", tidligere referert til i min post, vil si Arctic Circle Raceway i Mo i Rana. Åh som vi kjæda oss! Men blir ihvertfall ingen forvirring :P Siter -Mercedes Benz 190E 2.3 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg