Gå til innhold

Nødmodus 1.9ddis Trekker dårlig

Ranger emnet


Robert Mo

Anbefalte innlegg

Hei 

Her har jeg spørsmål til Suzuki proffe gutter! så håper at dere har et svar smile.gif

Har en suzuki grand vitara 06 som går i nødmodus og trekker veldig dårlig i oppoverbakke

har to feil koder:

P0243 Ladetrykkregulering, intern feil

P2002 partikkelfilter, intern feil

 

Har sjekket verdier på turbo, map sensor, ladetrykkregulatur, trykksensor til DPF og verdier viser at partikkelfiltret ikke er tett, det er bare 5g sot i DPF, og der er helt normale verdier på ladetrykk/turbo systemet og kan ikke se at det er noe lekkasje i slanger eller brudd i noe av ledninger.

sletter feil koder og de kommer straks tilbake etter oppstart 

forresten map sensor og ladetrykkregulator er helt nye.

klarte ikke å finne feilen selv, så håper dere kan hjelpe meg smile.gif

 

 

MVH. 

Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

De feilene du beskriver her er i utgangspunktet vanlige og enkle å finne ut av..

Du Sier feilen kommer med en gang du starter bilen. Det vil si før du rører gasspedalen.?

 

P0243 er jo en feil som er typisk når du presser bilen i motbakke.. Det er vanligst at intercooler er sprukket eller turbotrykk føler defekt. Men du sier dette er nytt? Org deler?

 

P2002 er som regel difftrykk slangen til DPF som har ryki.. Det ser du ned ved batteriet..

 

Hvilke feilkode kommer tilbake når du sletter de? Og kommer de tilbake før du starter bilen, eller før du kjører eller etter du har kjørt?

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. At de kommer tilbake etter en kjøretur er noe annet enn at de kommer med en gang. Da er det ikke kortsluttning feks. 

 

Du sier du har byttet map og ladetrykksensor. Dette er jo samme sensor? Du tenker på denne: https://www.worldcarparts.co.uk/map-sensor-for-renault-grand-scenic-laguna-megane-scenic-suzuki-grand-vitara

Har du kontrollert hele turbotrykk siden? slanger, intercooler? 

 

Det er faktisk ikke ujavnlig at p2002 kan settes sammen med p0243. Men så lenge du er sikker på at de slangene til DPF er hele så kan du se bort i fra denne koden.

 

Men når du leste av feilkoden, sa den noe mer? Noen flere koder? Avlest fra en org. tester skal det står D1 eller D2. Som betyr pressure too high eller too low..

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår