A6 2.5tdi Skrevet April 14, 2017 Rapporter Share Skrevet April 14, 2017 Har problemer med min A6 2.5 tdi 2001 mod Når den har stått natta over,så må jeg kinne sykt lenge før den starter og når den starter så kommer det sur blå røyk Den starter med en gang når den først kommer igang Har just vært inne til diagnose og fått timet dieselpumpa Noen sa til meg at det var bare å bytte en o-ring på en bolt på pumpa,men finner ikke ut hvilken bolt det er. Var en 10 min jobb sa de Legger med to bilder. Ett fra hver side av pumpen og det er de boltene som synes Søker desperat etter svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 14, 2017 Rapporter Share Skrevet April 14, 2017 Det er en polt nippel som bruker å henge seg opp på pumpen den er ca mitt på. Den går fram og tilbake når den står så blir det trøbbel Det som hjelper da er å bruke 2 taks olje en liter på tanken. Og kjøre bilen ei stund så får den smøring og løsner den bruker å hjelpe på. Men ser nå ut som det er lekkasje der ofte det er slanger til dysene. Her ser du systemet ditt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A6 2.5tdi Skrevet April 14, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2017 Det første bildet er ikke fra min bil. Fikk en som mente han visste hvilken bolt det er snakk om til og ta bildet av en han har stående Kjøper to takts olje imorra og prøver. Skal kjøre 30 mil på mandag,burde være langt nok det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 14, 2017 Rapporter Share Skrevet April 14, 2017 Prøv å med olje og kjør 30 mil skal holde for å få i gang oljen i systemet. Vil kanskje komme noe eksos med det avtar veldig fort ettersom du kjører. Og ofte kan det også være luft i drivstoffet har du prøvd å lufte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A6 2.5tdi Skrevet April 14, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2017 så luft kan også være årsaken?Er det bare å løsne ett av røra da og få lufta ut den veien?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 14, 2017 Rapporter Share Skrevet April 14, 2017 Ja kan også være luft i systemet siden du har vert ute med pumpen. Det kan du se om det er luft bobler i slangen når du prøver å kinne starte. Du lufter med å ta av slangen som går inn, men sett på en ekstra slange som du putter i en flaske eller bøtte. så tar du ledning fra batteriet til sikringen på pumpen da starter pumpa. og diesel kommer nokså fort å mye. Tt det kommer sur blå røyk kommer vel av at du kinner motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A6 2.5tdi Skrevet April 14, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2017 Da føler jeg meg litt klokere. Takk skal du ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steindalen Skrevet August 23, 2019 Rapporter Share Skrevet August 23, 2019 Fant du årsaken til dette? Jeg har tilsvarende problem, jeg må stå med fronten nedover så får jeg alltid start uten problemer. Står den flatt kan det ta 1 time eller 1 dag så starter den ikke. Jeg hadde ikke byttet noe da dette skjedde. Nå har jeg byttet alt av returslanger, dieselslanger, filter, returfilter og byttet til brukt fødepumpe i tanken. Likevel samme problem at "dieselen renner tilbake i tanken" Noen gode tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg