kenthagen Skrevet April 23, 2017 Rapporter Share Skrevet April 23, 2017 Har en 2004 Passat som er blitt tungstartet, ble sånn etter at det ble skiftet kam og regreim(Timingen er dobbeltsjekket stemmer). Den er kun tung å starte når den har stått en stund, 5-6 timer. Kjører jeg litt å stopper, så starter den tvert. Er ingen forskjell om det er varmt eller kaldt ute. Har skiftet dieselfilter og T stykket oppå, og ser ingen lekkasjer på verken slanger eller tandempumpe. Etter å ha fått start, så går den helt normalt etter ca 30sekunder, før det er den ikke nå glad i turtall, men etter den tiden så går bilen helt fint. Kommer litt blå/grå røyk når den starter. Noen tips? Har bestilt nye pakninger til dysene og tandempumpa for sikkerhetsskyld, og hvis jeg tar av ledningen på G62 så starter den tvert. Har selvsagt prøvd å bytte denne uten hell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 24, 2017 Rapporter Share Skrevet April 24, 2017 Ventiltetninger som ikke er heilt bra. Hva er tempen på motoren med og uten g62? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenthagen Skrevet Mai 28, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2017 Monterte enveisventil så ble dette problemet borte, bare et som gjenstår. Når bilen er kald så er den lat på lavt turtall, men etter 3-4 kjøring så går den helt fint. Drar jeg på full gass når den er kald så går den i nødmodus, og når keg girer så blir det luftlyd/nestn som dumpventil når jeg girer. Wastegaten på turboen satt fast, byttet denne idag men ingen forskjell:/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 31, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Da har du luft i systemet om du må bruke ventil. Er den justert riktig, kjøpte du den brukt. Så kan det hende skruen ikke er heilt der den skal være. Ta en diagnose på bilen når den går i nød. Om du slår av og på tenningen så tyder det på n75 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenthagen Skrevet Mai 31, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Ventilen er helt ny, monterte den på returslangen fra filteret, ca 3-4 cm utpå slangen. Bilen var bra tidligere, men ble tungstartet etter at det ble skiftet cam og regreim, alt er dobbeltsjekka å stemmer. Starter forhåndsvis fort, men er litt lat å fjuskete hvis jeg gir litt gass mens den er kald, alt blir bra når bilen blir varm. Og hvis jeg gir fullgass før den er varm, så går bilen i nødmodus og jeg må starte den på nytt. Dette skjer ikke hvis jeg gir full gass når den er varm. Har: Skiftet wastegate på turbo da den satt fast Skiftet temp måler på motoren Skiftet dieselfilter og tstykke på det Skiftet en del slanger Vurderer nå å skifte diverse sensorer(N75, Luftmengdemåler osv). Hvis jeg tar ut ledningen til temperaturføleren (G62 mener jeg den het), så starter bilen tvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 31, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 G62. Er ofte tul med mulig defekt eller brudd på kabel. Sjekk maf om den er gjorden mulig brudd i ledning,om du feilsøker bilen så skal det komme opp hva feilen er. Er ingen vits å bytte mange sensorer om det ikke er vits. Kan også være treghet i egr. Kontroller alle vakumslanger om alle tett og fin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenthagen Skrevet Mai 31, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Ja skiftet G62 2 ganger, var brudd på ledningen men dette skal være fikset(verksted), er det lett å bytte hele ledningen? Feilsøker så kommer det opp Turbo overboost. Er litt slakke på koblingene på slangene fra intercooler synes jeg, skal de være litt løse?kan rikke dem kanskje 1/2cm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Mai 31, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Visst du tar av slangen som går ned til turbo og putter den i munnen og suger opp vakum,går da staget helt fint ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Mai 31, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Fikk forøvrig samme feilmeldingen som du får tidligere,problemet var da gjenkokset inni turbo og måtte ta opp og rengjøre,staget beveget seg bare bittelitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenthagen Skrevet Mai 31, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Ja har skiftet hele wastegaten, staget går fint å lett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Mai 31, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Ok,men som sagt over her burde du fått tatt diagnose,kan jo bli dyrt i lengden og skifte på måfå... Legger med bilde på det som dukket opp hos meg med samme problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Mai 31, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17965/P1557/005463 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Mai 31, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Bare for å være på den sikre siden.... Du sier staget går helt fint ? Mener du da med staget tilkoblet turboen eller bare når det er løs fra turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 31, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Har du sjekket slangen mellom N75 og klokke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 31, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Hvis den ble tungstartet rett etter reg.reim skift setter jeg en 10'er på at riktig prosedyre for justering av det justerbare kamdrevet ikke er fulgt slik at innsprøytningstidspunktet er feil. Det kan sjekkes med VCDS. 01 Engine -> 08 Measuring Blocks -> Group 4 (pleier å være den, hvis ikke blad litt til du finner riktig) -> Torslon value (ideelt skal den være 0.) Sjekk videoen under. Har du hatt den på et verksted reklamerer du på jobben og ber de rette opp i arbeidet sitt. Har du skrudd selv er det bare å brette opp arma og rette opp i eget arbeid. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.