Mortenalex Skrevet Mai 25, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2017 Hei, må bytte kamakselregulering på en Audi A6 2,8 V6 98. Dette er noe jeg aldri har gjort før. Noen som har noen tips? Tenker for å få riktig timing når man monterer.. og må man av med registerreim? Håper på hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 26, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2017 Ja, registerreim må av og kammene må nok ut for å bytte kjedestrammer. En bolt skrus i strammeren for å presse den sammen, kammer løsnes og nytt monteres. Er merker på kamdrevene. Har du ikke byttet registerreim før, eller har verktøyet du trenger, så bør du overlate dette til noen som kan ;) Timing belt 2.8 V6 Bolt som skrus inn for for å presse sammen strammer før demontering, viser på bildet under. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenalex Skrevet Mai 26, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2017 Såpass ja... Trudde jeg bare kunne løsne kammene å ta dem ut å sette dem tilbake sånn dem sto jeg Faen dette ble jo en mye større jobb en jeg tenkte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenalex Skrevet Mai 26, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2017 Så det beste er da å skru av hele fronten og radiator og alt så jeg har helt innsyn. Jeg kan skaffe verktøy for å gjøre det men har ikke funnet den stangen man setter på disse hjula register reima står på. Vet du hvor man får tak i den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 27, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2017 Alt verktøyet du trenger koster en del. Å overlate jobben til et verksted er gjerne det beste, gjør du feil her så kan du få motorhavari. Reima kan monteres uten verktøy til kam/veiv - om du vet hva du driver med. BTW, bytt toppdeksel https://www.ecstuning.com/b-schwaben-parts/v6-cam-locking-tool-kit/001980sch01a/ Mortenalex reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenalex Skrevet Mai 27, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2017 Har bestilt nytt toppdeksel og kjedestrammer. Skal ut å kjøpe multireim å registerreim idag. Har rett og slett ikke råd til å sette bort denne jobben her :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 27, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2017 Har rett og slett ikke råd til å sette bort denne jobben her :/ Ok, her er litt hjelp, bare husk at det blir skikkelig dyrt om du gjør noe feil ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg