Gå til innhold

Noen spørsmål til dere som kan mye her på forumet.

Ranger emnet


Estrewes

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på en par småting.

 

Er topplokksboltene på b21et strekkbolter eller kan dem brukes på nytt. Her må folk vite ikke tru!

 

Også lurer jeg på en ting. Er det natruimskjølte ventiler på den orginale toppen som sitter på B21ET? Det er en 398 topp.

 

Er det noen stor forskjell på hvilket toppakningssett jeg setter på motoren? Bare jeg kjøper riktig til B21ET er kvalitetforskjellene store? Og jeg har motor som er borra opp til 2,2 liter funker det da med den orginale størrelsen på toppakninga?

 

Mvh Emil

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør om harde fakta så tør jeg ikke svare på de 2 første spm dine, men ang det med topppakning så tror jeg du vil ha litt problemer med en pakning som er beregnet en 2.1 liter når du har borret den opp til 2.2.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bolter med sekskanthode, er det strekkbolter.

Unbraco så er det ikke strekkbolter (Ikke skyt meg om jeg husker omvendt).

 

Skal være natriumskjølte ventiler på oppen din.

 

Tror ikke at borring til 2,2 vil ha så mye å si, men sett inn B23 toppakning for sikkerhets skyld.

 

Hvilket ladetrykk skal du kjøre med?

Har du tenkt på 1+, så ville jeg kjøpt en forsterket pakning.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ si meg ening med nissan_s13 der... MEN du har også strekk bolter me 6-kant hodet(ikke skyt meg heller om jeg tar feil) men husker så vidt jeg ble fortalt på bilskolen(lade, trondheim) at var tiltreknigen delt opp i 3 deler, først så å så mange Nm å så Nm igjen, å til slutt f.eks 90grader var d som REGEL strekk bolter, men får å være HELT ærlig så har alle bilene jeg har byttet topppakning osv på som var delt opp i 3 tiltrekknings faser, vært umbrako/torks bolter, så mulig Nissan_s13 har rett der;) jeg har iallefall ikke erfaring for jeg er bare 17år enda.

 

Å så til pakningen: Enig me Nissan_s13 på B230 pakning, men IKKE B21 pakning når den er borra til 2,2 fordi: Da vill en liten kant som stikker ut over i sylinfern ville på virke, spredningen av bensin/luft blandingen som kommer inn,(dette vil også gi en dårlig forbrenning) speielt på E-motor(injetion) for blandingen kommer inn å virvler seg rundt i komp rommet, å og i det dette antenns å blir til eksos/varme å kraft vil d legge seg litt å litt sot på OVER kant av pakningen din, som vil bli me ned i sylindern din på innsugs takta, å KAN komme mellom stempel å sylinder vegg, å skade/riper, så for alldel BRUK B230 pakning å med FORSTEKET kant å gjærne 2-3mm høy pakning så du får MAX fyllings mengde i komp rommet =)

 

Lykke til, håper jeg var til hjelp:)

Å du, de hvite blinkersa jeg kjøpte av deg var STRØKEN å funka FETT;)

peaCe en Ung bil bygger =)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PANG tjtjj (ladegrep) PANG!!!!

 

:D

 

Neida jeg mener bare det at de som liksom ikke har noe holdefaste ting å komme med blir litt mye listefyll her om dere skjønner.

 

Når det gjelder boltene så er det greit for det kan jeg høre med volvo, jeg har forresten pipe 14 på 9 bolter og 1 umbraco.

 

Når det gjelder den toppakninga så stussa jeg litt over det samma som dere at den da sikkert blir for liten til sylinderne mine siden motoren er borra opp. Skal jeg kjøpe B23ET toppakning eller B230ET? Evt hvis jeg velger å kjøpe forsterka toppakning hvor kjøper jeg det og til hvilken pris?

 

Når det gjelder den toppen så fikk jeg jo egenlig svar av Nissan_s13 men jeg må bare forsikre meg om at det er natruimskjølte ventiler i 398 toppen på b21etn. Er det virklig det? Er den 398 toppen lik som de 398 toppene som sitter på sugemotorene utenom eksosventilene?

 

 

 

MVh Emil

 

(fint du blei fornøyd med blinklysa da "Tosk")

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

 

 

Når det gjelder den toppakninga så stussa jeg litt over det samma som dere at den da sikkert blir for liten til sylinderne mine siden motoren er borra opp. Skal jeg kjøpe B23ET toppakning eller B230ET? Evt hvis jeg velger å kjøpe forsterka toppakning hvor kjøper jeg det og til hvilken pris?

[/b]

 

pakningen til B230 og til B23 er den samme...blokka er "lik"...du skjønner hva jeg mener...

 

kjøp hos Pederns Racing i sarp..de sender over hele landet...den forsterka pakningen ligger på ca.1600kr...vanlig koster 150kr

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker bare at det stod i verkstedmanualen at det var skilt slik mellom strekk og ikke strekkbolter.

Er 99% sikker på at unbraco ikke er strekkbolter.

 

Toppakning: http://www.mamut.com/controls/shop/shops/3/default.asp?wwwalias=lysakerbil&gid=15&subgid=20

Samme pris som original på Volvo;)

 

Alle turbotopper har natrium ventiler, forøvrig er den helt lik.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får forsterket topppakning hos KRB-Trading for rundt 600 Kr.

 

Gled deg til du får høre pris på topp-bolter hos Volvo :D

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Takker så mye for alle svar. Da gjenstår det egentlig bare å finne ut hvem som har den beste toppakninga i forhold til prisen. Jeg kjører på rundt 1 bar, litt under der et sted. Må kanskje ha forsterka toppakning da?

 

Mvh Emil

 

Hjemmesiden til KRB trading er? http://www.krb.no ???

 

 

KRB-Trading

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Hva er det som er orginalt på motoren da? strekkbolter eller ikke?

Noen som veit pris på det?

 

 

Er strekkbolter på denne....

 

Boltene koster 200 kr STK.....!!!

Snakket med Volvo når jeg skulle ha nye, og han som jeg snakket med trodde ikke det var sant.

 

Krb trading har forsterkede bolter til 50 Kr Stk....

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår