124 Skrevet Juni 10, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2017 Hei, min s124 300tdt ryker som et lokomotiv med svarr røyk, viser seg at dyse nr 3 gir for mye diesel... Har sjekket dieselpumpa og dysene... Hva kan det være? Og det viktigeste, er det skadelig å kjøre med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 10, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2017 Jeg spør dumt jeg nå. Hvordan vet du at det er dyse 3 som gir for mye diesel? Har noen vært å klådd på dieselpumpa? Når du sier "sjekket", hva er sjekket og hva ble evt. funnet/ikke funnet? Defekt dyse er en stor sannsynlighet, eller bare dårlig dysespiss. Ja, det kan være skadelig å kjøre med, hvis dysa drypper eller pisser kan du få punktoppvarming på stempel og i verste fall brenne hull i det. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
124 Skrevet Juni 10, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2017 Jeg spør dumt jeg nå. Hvordan vet du at det er dyse 3 som gir for mye diesel? Har noen vært å klådd på dieselpumpa? Når du sier "sjekket", hva er sjekket og hva ble evt. funnet/ikke funnet? Defekt dyse er en stor sannsynlighet, eller bare dårlig dysespiss. Ja, det kan være skadelig å kjøre med, hvis dysa drypper eller pisser kan du få punktoppvarming på stempel og i verste fall brenne hull i det. Spør for en venn, så vanskelig å svare på... Men hørte fra mange at toppakninga kan vere gåen, og derfor blir trykket annerledes og dyse gir meir diesel, tror ikke dette men kan det være? Er du sikker på dysen er gåen? Bilen går litt dårlige og det ryker svart eksos som faen, kan en dyse som gir for mye diesel gjøre så mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 10, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2017 Men hørte fra mange at toppakninga kan vere gåen, og derfor blir trykket annerledes og dyse gir meir diesel Dette er et fantastisk godt eksempel på hvorfor man ikke skal høre på alt som blir sagt. Jeg kan ikke stille noen diagnose over nettet, så derfor kan jeg ikke garantere noe som helst, men symptomene tyder på det jeg nevnte i forrige innlegg. Kan også selvfølgelig være en vraket dieselpumpe, men hvis jeg skal ta utgangspunkt i hva som er "sjekket" tidligere peker det på dyse. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
124 Skrevet Juni 10, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2017 Dette er et fantastisk godt eksempel på hvorfor man ikke skal høre på alt som blir sagt. Jeg kan ikke stille noen diagnose over nettet, så derfor kan jeg ikke garantere noe som helst, men symptomene tyder på det jeg nevnte i forrige innlegg. Kan også selvfølgelig være en vraket dieselpumpe, men hvis jeg skal ta utgangspunkt i hva som er "sjekket" tidligere peker det på dyse. Takk for svar, håpte på dette, men kan virkelig EN dyse som gir for mye diesel skape så jævlig eksos? Og gå dårligere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 11, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2017 Ja, men igjen, jeg kan ikke garantere uten å selv ha sett/tatt på bilen da diagnose ikke kan stilles over nett. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.