zappezopp Skrevet Juni 20, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2017 Hei. Nå nærmer det seg fagprøve i det nevnte ovenfor. Har surfra mye på nett på tips hva prøven går ut på! Finner lite til ingenting egentlig. Har noen kompetansemål jeg skulle hatt litt bedre forklaring/synspunkt. Noen som har tatt denne fagprøven og som kan dele sine erfaringer? Økonomi: styre lageret i tråd med rutiner for økonomistyring foreslå kostnadsreduserende tiltak i lagerdriften redegjøre for bedriftens krav til lønnsomhet redegjøre for hovedpostene i bedriftens budsjett fakturere i tråd med faktureringsrutinene gjennomføre betalinger i tråd med bedriftens betalingsformer og betalingsrutiner redegjøre for kostnader og kredittidens betydning for likviditet (Fikk forklaing på dette med økonomi men ble fryktelig innvikla der og da) Produkter produktvalg: -veilede kunden om ekstrautstyr og sikkerhetsinnretninger i tråd med produsentkrav og forskrifter Logistikk: - gjennomføre varesanering i tråd med gjeldende rutiner(Hva betyr dette?) - bygge opp, justere og strukturere lageret med tanke på varenes størrelse, vekt, omsetningshastighet og miljøkrav(Hva er viktig å tenke på hvis en skal bygge ett delelager?) Min opplæring har ikke vært den beste så derfor bruker jeg alle midler til hjelp for meg. Disse kompetansemåla jeg har notert her nå er jeg mest usikker på. Tar imot all hjelp jeg kan få. Hilsen en nervøs lærling. Siter Signer her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg