JungHanz Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Hei Har egentlig en Passat GT G60 Syncro, men legger fortsatt inn tråden på Corrado delen av forumet pga. det er litt mer folk innom her enn på Passat delen. Det jeg lurte på som overskriften sier, er G60 og konfilter. På Passaten min er det vanlig luftfilter boks og orginalt eksosanlegg. Motoren høres jo ut som en vanlig 1,8. Det er liksom ikke noe spesiell lyd som sier at dette er noe mer enn bare 90hk. Jeg har ikke penger akkurat nå til å kjøpe effekt anlegg og grenrør. Så da for å få litt grommere lyd tenkte jeg at jeg kunne kjøpe meg et konfilter. Men hvilket skal jeg kjøpe ? Har også hørt at konfilter ikke er spesiellt bra for laderen, er det riktig ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Jeg (og mange andre) kjører med konfilter på G60'n... går så d susa d! :) men styr unna skumgummifilter, de er ikke egnet for biler med G-lader sies det... Selv har jeg et K&N filter... blei MARKANT bedre lyd etter jeg installerte det... åsså sies det at det skal gi et par "garasjehesta" extra, men der tror jeg det er nokken som prøver å skryte på seg! :) Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Originally posted by JungHanz Hei Har egentlig en Passat GT G60 Syncro, men legger fortsatt inn tråden på Corrado delen av forumet pga. det er litt mer folk innom her enn på Passat delen. Det jeg lurte på som overskriften sier, er G60 og konfilter. På Passaten min er det vanlig luftfilter boks og orginalt eksosanlegg. Motoren høres jo ut som en vanlig 1,8. Det er liksom ikke noe spesiell lyd som sier at dette er noe mer enn bare 90hk. Jeg har ikke penger akkurat nå til å kjøpe effekt anlegg og grenrør. Så da for å få litt grommere lyd tenkte jeg at jeg kunne kjøpe meg et konfilter. Men hvilket skal jeg kjøpe ? Har også hørt at konfilter ikke er spesiellt bra for laderen, er det riktig ? Jeg har hatt ett K&n på første bilen, og ett King Dragon på denne jeg har nå. Bedre lyd, og mer å puste i for laderen. AST Perforamance i Bergen skaffe KD filter til ca 800 kr, mens http://www.bahnbrenner.com har ferdig en sak de kaller Howitzer for G60. Alle kara med respekt for seg selv, har dette!! Howitzeren et ett 3" rør med bøy, som er med silikon slange rundt, varmeskjold, og plug and play med G laderen, uten å lage no brakett eller no til konfilter på original slangen... Skal se om jeg finner den til deg her : Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 det var jo snaddermat! har du noen pris på den herligheta der???? Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Originally posted by Dal-z det var jo snaddermat! har du noen pris på den herligheta der???? Mener det var 180$ for den..så er det jo bare å gange, MEN BBm har blitt teite og skal ha 100$ i frakt til utlandet, og det er jo skrekkelig teit på sånne små deler. Lønner seg å gå sammen flere for å kjøpe sderfra, med mindre du skal ha littt store ting fra dem. 180$ *7 =1260 kr +mva + frakt.. Men det ser bra ut! Settet er med ett conefilter fra K&N. Var i allefall kjempefornøyd med mitt. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Jeg kommer til å kjøre med Jetex i regner jeg med, bruker adapter for å øke diameter på slangen inn til laderen. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet April 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Gidder ikke bestille i fra utlandet.. Hadde tenkt på noe i Norge. Så hvor lønner det seg å kjøpe ? Toshov bilrekvisita har vel både K&N og Green. Men om jeg kjøper et set derifra, er det kun filteret ? Ikke noe slanger osv. ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Originally posted by JungHanz Gidder ikke bestille i fra utlandet.. Hadde tenkt på noe i Norge. Så hvor lønner det seg å kjøpe ? Toshov bilrekvisita har vel både K&N og Green. Men om jeg kjøper et set derifra, er det kun filteret ? Ikke noe slanger osv. ? du får med en slange som skal føre inn kaldluft til filteret.... :cool: Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Kjøper du et 57i kit fra K&N følger det med en slange for å tilføre kaldluft. Synes imidlertid det K&N kitet er noe jalla faenskap. Henger og slenger og rasler, bare kokkelimonke... Må ha et ordentlig rør slik at et er "fast" og et skikkelig varmeskjold... Varm K&N luft er værre enn kald VW originalluft, det er nå min påstand..... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet Mai 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Hmm.. jaha.. Hva bør jeg da satse på ? Vil ha litt grommere lyd på passaten min... Og vil heller ikke ha noe som er alt for dyrt. Styling-tech.no hadde de et K&N filter som passet til G60 for rundt 700kr. Vet ikke om det er med kaldluftslange og varmeskjold men tviler på det. Men holder sikkert til meg..... Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Se om jeg får opp et bilde av mitt her....: Slik liker jeg det... Så kjøper du et konfilter i passende dim (Fra Kollevold) til noen få hundrelapper i ønsket farge og form, og lager et fint varmeskjold..... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 og hvor har du kjøpt det bendet der??? Det såg jo fint ut! passer rett i skruhullene i laderen? Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Kan sikkert skaffe flere. Det er alu og passer rett på laderen ja. Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 pris? Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Husker ikke i farta, har det hjemme.... Mail meg på GolfG60Syncro@lyse.net utpå kvelden.... Tipper 8-1400 uten-med filter.... Tror det er med King Dragon eller K&N.... Finnes en annen ok utgave og.... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg