mercedes124 Skrevet Juli 12, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2017 Det fortelles at oljetrykkslampe glimter rødt og med et lydvarsel i korte øyeblikk, for så å forsvinne. Mener det skjer spesielt i oppoverbakker Olje peiles og mengde er OK . Motor er en .1.6 AKL 8 valve 2000 mod ca 120000 km. Olje ser ok ut , brukt i ca. 7500km Castrol Magnatec 5W/40 .Noen som har noen antakelser ,erfaringer over gjengangere, svakheter på disse motorer ?. Takknemlig for innspill. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 13, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2017 Kan være begynnelse til dårlig oljepumpe eller for store lagerklaringer, eller noe så enkelt som en dårlig oljetrykksbryter og/eller ledningsbrudd. Start med å måle oljetrykk på varm motor (oljetemp. 80->) Er dette over 1 bar på tomgang er oljetrykk greit. Skift oljetrykksbryter (du kan ha to, en på filterhus og en på toppen) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet Juli 13, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2017 Takker ! Høres fornuftig ut ,konstanter trykk også skifte trykkbrytere. Må sannsynlig være en bryter/kopling som gir en periodisk feil som man neppe måler akkurat når den feiler. Går for skifte hvis trykk er ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet Juli 16, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2017 Etter å ha mottatt en ny oljetrykksbrytere til en Golf 4 AKL motor,så ser jeg den avviker fra originalen. Ny har flatstift som tilkopling ,original har plugg som koples til en "forlengelse" på trykkbryter. Spørsmålet er om noen vet om "forlengelse " på gammel trykkbryter er overførbar til ny bryter, eller om jeg må få den byttet ? Bryter sitter på oljefilter hus og merket sort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 16, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2017 Da kan det hende at du har fått oljertykksbryteren som sitter på toppen. Sjekk om den er lik. Vdr. ledningen så kan du bare klippe denne og sette på en isolert kabelsko. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet Juli 16, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2017 Takker! Ville ikke "starte" noe ekstremt forsøk med overførsel med bryter på plass og uten å vite. Ifølge VW sitter det bare en trykkbryter på bilen, på filter hus og som er svart. Sjekket etter reg.nr. Bytter på mandag og måler trykk når bilen er på bakken igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet Juli 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2017 1 Olje og filter skiftet. 2 Oljetrykk målt med varm olje og på tomgang, resultat 52 PSI ~ 3.6 BAR. 3 Oljetrykksbryter på filter hus skiftet. Går for videre drift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.