Passat96 Skrevet Juli 13, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2017 Har en DSG automat kasse på en passat 06, bilen er kjørt 205k km, enkelte ganger når bilen settes i D eller R så kjennes det ut som motoren Nykker/hopper hardt, og ganske ofte klarer ikke bilen å stå i ro i småe bakker uten å renne bak over, tidligere eier så han fikk kassen flushet før jeg kjøpte den, noen som har vært borti lignende symptomer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 13, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2017 Lenge har du eid bilen? Har den blitt verre? Det nykket du nevner, skjer det på kald motor/girkasse, varm motor/girkasse eller begge deler? Det er ikke meningen at du skal stå i en bakke med girkassen i D uten å holde på bremsen, da slurer du istykker lamellene (hvis det ikke har skjedd allerede) Hvor lenge siden er det at den ble flushet? Har du dokumentasjon på at den ble flushet og ikke bare et oljeskift? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Juli 13, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2017 Hadde lignende problem på min for noen år siden, men ikke det du beskriver med bakke. Da ble clutchpakke bytta. Ble som ny etterpå. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat96 Skrevet Juli 15, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2017 Ok det hørres da ut som den må til et automat verksted, tidligere eier sa den ble flushet rett før jeg kjøpte den, har kjørt den 10k km siden kjøp, har ikke blitt verre nei. Jeg holder bremsen i bakker, men når jeg slepper så renner bilen hardt bak ok jeg kjenner bilen prøver å holde igjen men klarer ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat96 Skrevet Juli 15, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2017 Det skjer uansett varm eller kald motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 15, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2017 Kan høres ut som lamellene er utslitte da, kan være verdt et forsøk på å skifte lamellpakke. Hvis ikke svinghjul er skiftet tidligere ville jeg sjekket opp litt, ift om du bør ta med dette. Ofte ryker disse mellom 160-200'000km på automatbiler, men selvfølgelig finnes det mange unntak. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat96 Skrevet Juli 15, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2017 Har du noe lunne peiling på hva slike reperasjoner koster? er student så jeg svømmer ikke akkurat i penger hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 16, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2017 Har dessverre ikke priser på sånt i hodet. Lamellpakke er originalvare, jobben tar nok en arbeidsdag +/- 7,5t á 1000,-t +mva Som nevnt over, ville jeg trippelsjekket etter ulyd fra svinghjul og evt. tatt det dette, kanskje tom. skiftet det uansett fordi det er samme jobb en gang til. Gjetter på ca' 7'000,- for lamellpakka og 6-7'000,- for svinghjulet + jobb på +/- 9'000,- Kommer også girolje i tillegg. Anbefaler å ta kontakt med et verksted og få pris der. Dette er bare et grovt anslag. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat96 Skrevet Juli 16, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2017 12 timer siden, Jesper1201 skrev: Har dessverre ikke priser på sånt i hodet. Lamellpakke er originalvare, jobben tar nok en arbeidsdag +/- 7,5t á 1000,-t +mva Som nevnt over, ville jeg trippelsjekket etter ulyd fra svinghjul og evt. tatt det dette, kanskje tom. skiftet det uansett fordi det er samme jobb en gang til. Gjetter på ca' 7'000,- for lamellpakka og 6-7'000,- for svinghjulet + jobb på +/- 9'000,- Kommer også girolje i tillegg. Anbefaler å ta kontakt med et verksted og få pris der. Dette er bare et grovt anslag. Det er da vertfall noe, jeg skrur litt selv på bil så har litt peiling, er det noe som er verdt å prøve å gjøre sjøl eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 17, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2017 Du må ha mer en grunnleggende kunnskap for denne jobben. Har du gjort noe tilsvarende før så går det nok greit, men hvis du bare har skiftet olje/filter, skiver og klosser og ikke noe mer krevende tror jeg nok du bør søke hjelp, evt. sette den bort. Du trenger et adaptersett (Tror biltema har) for å få fylt på olje på girkassen igjen. Er en bestemt fremgangsmåte og du må ha enten VCDS eller et IR termometer (Giroljen skal holde mellom 35 og 40 grader ved peiling av oljenivå. Passat96 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg