munmun Skrevet Juli 20, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2017 Hei skulle skifte register reim på 407 2,0 bensin. 2005 model. Slet litt med og skru av svinghjulet, på veivakslinga. Men når jeg da skulle stille inn kam tannhjul og d der før jeg tar av reima merket jeg at veiva gikk rundt og ikke registerreima, fant ut at den mangla sporkile på tannhjulet ved veiva. Men nok om det, hvordan får jeg stilt in registeret, får ikke nokka til og stemme med de hullan og d der ved veiva, svinghjulet har ikke hull. Ka gjøre jeg nu, ser der e noe merker på blokka nede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 21, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2017 Da har du skaffet deg et lite problem ja. Det kreves spesialverktøy for å gjøre en slik jobb. Da i form av en låsepinne som du da låser fast veivakslingen med. Du må da sette motoren på merkene sine og låse veiva før du demonterer reimhjulet på veiva. Jeg vet ikke hvor langt du har skrudd motoren rundt, men om det bare er noen få tenner så, er det bare å skru den litt tilbake, skru fast igjen bolten og da må du ha spesialverktøyet for å få satt motoren riktig. http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=191669&CarReference_ID=-1&CategoryType_ID=2 Det her er da ett komplett sett som dekker det meste til Peugeot, men litt i overkant prismessig til å kjøpe det som privatperson. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motordeler/Kamremsett/Laseverktoy-kamakseldrev-19-deler-2000021486/ Mulig det er noe som passer her. Jeg vil nok også anbefale deg å evt få med deg noen på jobben om du er usikker. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
munmun Skrevet Juli 21, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2017 Ok. Måtte av med pluggen på syl 1 ig finne topppunktet på stempel. Så ska d bli rett. Ska teste ikveld. Reimhjulet med hullet til og låse er ikke den som hører til bilen,og sporkila lagde jeg sjøl. Så æ fir nu se om d funkke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
munmun Skrevet Juli 22, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2017 Nei da va d nu ingen kompresjon. Jeg kunne ikke sette helt ned, så jeg prøvde midt på. Og da starta den men gikk som en sjark. Gjorde litt justeringer at og fram til gikk best. Fant ut at jeg må bestille original reim hjul med merker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 22, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2017 Det er ingen merker på veiva. Det er kun laget for at du helst skal måtte bruke spesialverktøy. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
munmun Skrevet Juli 23, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2017 okeeey. Til 1,8 bensiner, men det er sikkert det samme til 2,0. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
munmun Skrevet Juli 25, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2017 Okey ny fikk æ det rett, . Det va merker i svinghjulet, to stk. Jeg tok sef feil første gang. Men nubgår den ujevnt på tomgang? Ka d kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 26, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2017 Sikker på at du har fått det helt riktig? Det er nok at det sitter ei halv tann feil på hele registeret, så vil du få problemer med tomgang og kjøring. Hvis den da gikk rent før du starta, så har du nok bomma litt ;) Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg