Gå til innhold

Vraket millionbil på vei til registreringen

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by BMW-328

så barnslig å le av sånt! Er fort gjort og en Porsche er en vanskelig bil å kjøre hvis man ikke har kjørt mye av de før.

Jeg har aldri kjørt porsche før så jeg aner ikke hvordan de er å kjøre. Men kjører man andres biler, kjører man pent. Så enkelt burde det være.

Sitat fra avisen:

"- Vitnet var på kontoret sitt rett ved ulykkesstedet og han sier at Porschen holdt en vanvittig fart da den kom oppover Kjørbekkveien, sier operasjonsleder Leif Myrtvedt. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by BMW-328

så barnslig å le av sånt! Er fort gjort og en Porsche er en vanskelig bil å kjøre hvis man ikke har kjørt mye av de før.

VI LER av vedkommede fordi å vrake en bil du skal registere og selskapet ditt har planer om å selge og få fortjeneste på (les: betale lønnen hans) og han klarer å rævkjøre denne bilen på veien sier jo sitt...

han fortjener verken sympati eller erstatning for en slik sak... Håpløst spør du meg...

Dette viser hvorfor jeg ikke ville lånt bort bilen til noen som bare "skal teste den ned til butikken og opp"...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen av dere hadde fått nøkklene til en porsche turbo i handa så vil jeg si at 99% hadde klemt til en god del og da er det fort gjort. Spiller ingen rolle om man er narkoman, hans bilbutikk, annens bilbutikk eller om du er styrtrik.. Alle ville ha klemt til der..Greit at han var teit å kræsja, men det er fort gjort hvis dette er en Porsche 993 Turbo som det ser ut som på bildet som har 0-100 på ca 4sekunder og 0-200 på 11-12sek eller hva det nå er. Vet heller ikke hvorfor de skriver bil i millionklassen da den ikke er det.

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

porsche er ikkenoe vanskeligere å kjøre enn andre biler!

men du burde vite såpass å ikke la deg friste til å trokke inn gassen og drite deg ut med en bil som IKKE er din!!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ville IKKE kjørt som et rasshøl hvis noen jeg kjenner/ikke kjenner hadde gitt meg nøklene til Porsche, Ferrari eller annet sporty for å registere den eller teste den en runde...

Er det ikke ditt, så kjører du ikke som det heller...

:rolleyes:

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

Nei, jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ville IKKE kjørt som et rasshøl hvis noen jeg kjenner/ikke kjenner hadde gitt meg nøklene til Porsche, Ferrari eller annet sporty for å registere den eller teste den en runde...

Er det ikke ditt, så kjører du ikke som det heller...

:rolleyes:

Det er jeg litt enig i. Jeg gidder heller ikke låne bort bilen min fordi jeg veit grunnen til at de vil låne den. Hadde jeg derimot fått prøvd en sånn porsche av en forretning skal jeg love dere at jeg hadde brukt utstyret litt. Trenger ikke tyne det maskinen klarer, men jeg skulle hvertfall kjent litt ordentlig aksellerasjon. Problemet er at det er sinnsykt fort gjort å dra av veien med så mye hk og bakhjulstrekk. Kan godt hende han var en god sjafør, men som bare blei litt overmodig. Synes synd på fyren jeg da.. Kjipt å dra på jobben de neste ukene

:fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

porsche er ikkenoe vanskeligere å kjøre enn andre biler!

men du burde vite såpass å ikke la deg friste til å trokke inn gassen og drite deg ut med en bil som IKKE er din!!

Når du setter slegga der bak i bevegelse kan jeg forsikre deg om at den er vanskeligere å håndtere enn veldig mange andre biler.

Uansett, han driter seg ut hvis han gir på, på vått føre, på regnvåt vei kanskje bilen var kald også, da er det er jo mishandling av verste sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er vi alle.. Når vi låner en bil fra en bilbutikk hvor da bilen ikke er din..Da gir mennesker faen og vi tråkker på.

og JO! Porsche turbo er en vanskeligere bil å handle enn mange andre biler. Mye vekt bak og når turboen slår inn der så kan det gå galt. Statestikk sier at 40% av kræsja porsche turbobiler kræsjet først med ræva!

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fordi som ikke har skjønt det så er dette en Porsche 911 GT2 mest sansynelighvis, hvis bilen ikke stylet med GT2 kitt. Den har de typiske skrudde skjermbredderne og den typiske GT2 vingen. Samt felgene.

Ble frakjørt av en sånn i sommer på rudskogen, så dette er livsfarlige biler å kjøre på vått føre hvis man ikke har tonnesvis med erfaring.

Førern av bilen burde miste jobben, og få et erstatnings krav ifra eiern av bilen. Hadde jeg krevd, hvis det var min bil. For man tråkker ikke pedalen ned på en GT2 hvis man ikke har erfaring i bøtter å spann med en sånn bil.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Jan Tore bekrefter, han driter seg ut med "gir faen/jeg er verdensmester" mentality, og burde derfor bli sparka eller si opp jobben...

Det er ingenting som tilsier at han burde ha råkjørt den bilen på den våte veien i "ekstrem hastighet" som det blir skrevet i artiklen...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en 911 Type 993 Twin Turbo. Tunet til ca. 550HK. Ser ut som en GT2 (skjermbreddet og GT2/RS-spoiler).

Porsche brukte mye ressurser å gjøre bilen nøytralt styrt, men med så mye vekt bak er den vrien å kjøre fort sammenlignet med mange andre biler.

Det regnet i Skien den dagen ulykken skjedde. Jeg tok det meget pent selv den dagen pga meget glatt veibane. Kjørte gjennom denne rundkjøringen 3-4 minutter før ulykken skjedde og merket at det slapp meget fort bak (220HK originalt). Plasser en uerfaren sjåfør oppå 550HK i slikt føre og du har oppskrift på en katastrofe.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekstrem hastighet for media/politiet er 90 i 70 sonen.

Media elsker å overdrive. Hver gang det er på tv ang UP så sier de at de er ute og tar VILLMANNSKJØRERE.. Ser du en som blir stoppa i 110 i 90kmt sonen f.eks.. 50år gammel gubbe..

Ble selv tatt i 96kmt (øde sted) i 60 sonen. Mistet selvsagt lappen, men kjørte midt på natta alene. Dagen etterpå stod dette i Fredrikstad blad at UP hadde stoppet enn villmann som grisekjørte i hele 96kmt i 60sonen osv.

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

911 er ikke akkurat kjent for å være en lett bil å kjøre. PGA av motorvekten bak så vil denne søke fremover når du bremser. Bremser du i tillegg i en sving så kommer ræven på bilen ekstremt fort. De første 911 turboene (930) var manneprøve2K å kjøre

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere klarer jaggu å diskutere/krangle om alt

Jeg må bare innrømme, at jeg måtte trekke litt på smilebåndet når jeg leste artikkelen. Og den neste tanken min er "jævla idiot, det var nok fortjent". Greit at media overdriver, men man kjører ikke over evne med en lånt bil. Man kjører bare ikke idiot da. Sånn er det bare. Er greit å tråkke på på et rettstrekk, men hallo..

Porsche er ikke vanskelig bil å kjøre i vanlige hastigheter. Det er når man kjører på grensen, at de krever litt av sjåføren.

Uansett, det er jo lite å krangle om, noen synes det var gøy, andre ikke. Personlig tilhører jeg den første gruppen.

Og.. når man var inne på det med å miste førerkortet etc.. Jeg fikk beskjed om at jeg var en fare for samfunnet.. 83 i 50-sone.. kveld, gatebelysning, ikke en fotgjenger i området, ingen andre biler, og ingen bolighus.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider