Javel Skrevet Juli 26, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2017 Man kan trykke på en knapp for å deaktivere ECO, men den må trykkes pånytt etter hver start. Er der noen innstilling til å deaktivere den fast? Syns den ECO greia er kinkig av og til ved stopp i kryss og sånn i mye trafikk. Sikkert bare vanen, har aldri hatt sånn på bil før. Likte det uansett ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 26, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2017 Nei, den kan ikke deaktiveres sånn uten videre. Det er en del av kravet for å kommer innunder en Euro norm, og hvis denne fjernes så har ikke bilen lenger det utslippet den er godkjent med. Du må nok bare vende deg til å trykke på den knappen. Javel reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Juli 28, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2017 Fikk deaktivert min Peugeot 508 hos merkeforhandler da jeg holdt på å bli gal av alt start/stopp, dette var diesel også og da ble det i tillegg litt viberasjon hver gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 28, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2017 Hvis de deaktiverte det, har du møtt på noen som var serdeles vennelige. De skal egentlig ikke gjøre slikt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Juli 28, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2017 Det var del av avtalen ved kjøp av bilen,visst jeg ikke likte det så skulle de deaktivere det permanent,det gikk ikke lange stunden før det ble en plage. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet Juli 28, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2017 Tror jeg skal få vent meg til å trykke inn knappen. Hva har motoren egentlig best av, at den er aktiv eller deaktivert? Uten videre vil jeg tro det både sliter mer og forbruker mer men den greia aktiv. Start og stopp pånytt og nytt hele tiden er vel start og stopp, og det har da aldri vært gunstig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggi Skrevet August 21, 2017 Rapporter Share Skrevet August 21, 2017 Men tanke på kun avgass, så er det bedre med start/stopp. Men med tanke på slitasje på bilen, så er det best å skru den av, ja. Den spiser jo bl.a. dynamoreim mye raskere enn en vanlig motor, da dynamoen brukes som starter til s/s funksjonen Men sånn blir det når avgasskrav blir strengere og strengere... da må de legge inn funksjoner som ikke nødvendigvis bilen har godt av. Som f.eks. EGR Javel reagerte på dette 1 Siter '19 Peugeot iOn [67HK] '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK] '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR [220HK] [vrak] '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK] [solgt] '02 Peugeot Partner 2.0 HDI [90 HK] [solgt] '97 Peugeot Partner 1,4 [75 HK] [solgt] '95 SAAB 9000 2,0 [131 HK] [solgt] '96 Peugeot Partner 1,9D [69 HK] [Vrak] '86 Mazda 626 2.0 [102 HK] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.