ladsar Skrevet August 21, 2017 Rapporter Share Skrevet August 21, 2017 Hei! Har nylig kjøpt meg ny bil :) Det er en golf stv, 2015 modell, 140 hk, bensin. Jeg lurer på hvilken type motorolje jeg skal kjøpe. Jeg chattet med volkswagen kundeservice, og de sa at så lenge motoroljen var merket 50700B, så var det greit. Jeg har også googlet en del for å sjekke om det et bestemt merke som er anbefalt til denne bilen. Castrol er nevnt som en aktør som samarbeider med VW, så går for for Castrol EDGE (Ti) 5W-30 LL hvis jeg ikke får andre råd her. De andre jeg har kommet frem til er Mobil 1™ ESP 0W-30 og LazerWay LL 5W-30. Andre forslag eller skal jeg gå for Castrol sin motorolje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 21, 2017 Rapporter Share Skrevet August 21, 2017 Du må bruke olje som tilfredsstiller VW 507.00 (som du har får beskjed om). Per nå er Castrol 5w-30 C3 LL den beste oljen du kan få til bilen din. Anbefaler skifteintervall på 1år / 15'000km hvis du kjører mer enn 20'000km i året, kjører du mindre anbefaler jeg å skifte på 10'000km. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladsar Skrevet August 21, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2017 Takk for svar :) Er det denne: https://www.billigebildeler.no/products/castrol-edge-fst-5w-30 Mener at Mekonomen har Castrol sin motorolje, andre plasser å kjøpe den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 21, 2017 Rapporter Share Skrevet August 21, 2017 Melder du deg inn i VACN så får du 44% rabatt på olje hos MECA, noe som tilsvarer rundt kr 150 per liter for Mobil ESP 1 5W-30, som har 507.00 godkjenning. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg