thefrenchman Skrevet September 9, 2017 Rapporter Share Skrevet September 9, 2017 Har fått beskjed om å bytte kontrollenhet til parkeringsbrems på min Renault Megane Scenic 2007, kort modell, i forbindelse med EU-kontroll. Jeg har kjørt en stund uten parkeringsbrems. Jeg byttet bremser bak i fjor, og da sa verkstedet at parkeringsbremsen var koblet fra fordi boksen var ødelagt. Det interessante var at den fungerte da jeg leverte bilen inn til reparasjon. Har hatt det ekstremt travelt i månedene etter og har ikke hatt tid til å følge opp dette. Har flyttet til en annen del av landet i mellomtiden. Parkeringsbremsen hadde av og til problemer med å løse seg ut på høyre bakhjul, spesielt ved mange minusgrader over natta. Dette løste jeg ved å la bilen gå på tomgang 15-20 minutter. Jeg lurer på om det kan være et annet problem enn selve kontrollboksen - hvis f.eks. wiren til høyre bakhjul er skadet/dårlig, koster det virkelig 13000.-??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ttomsa Skrevet September 10, 2017 Rapporter Share Skrevet September 10, 2017 Hei, wirene går istykker ved kaliperen. Du får kjøpt orginalt rep sett og uorginale wire fra polen søk på ebay Ikke veldig vanskelig men fordel om fu skrur du selv. Ny boks mf wire burde ikke koste mer enn 4-6000 Useriøst å gi deg en slik pris! Du bytter boksen selv på 1 timemen kan være noe programering involvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thefrenchman Skrevet September 10, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2017 Takk for tipset - riktignok 13K inkl. arbeid, men dyrt nok. De skal ha 8000.- for boksen. Er ikke spesielt bilkyndig, men har sett litt på youtube. Har sett på priser for kabler på ebay, veldig gode priser der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ttomsa Skrevet September 11, 2017 Rapporter Share Skrevet September 11, 2017 har 3 stk scenic 2006-7 Trenger du deler så .... ikke flere brekbokser dessverre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg