Mangor Skrevet September 13, 2017 Rapporter Share Skrevet September 13, 2017 Skal sifte bremseklosser bak på Avensis 2011 model, har el,parkeringsbrems. Sylinder i calipteren sitter bom fast, får ikkje pressa den inn. Er ikkje fastrusta. Kva gjer eg feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet September 13, 2017 Rapporter Share Skrevet September 13, 2017 Sjekka om den skal skrus inn? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangor Skrevet September 13, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2017 Den skal skrues inn. Sylinder går tregt rundt men ikkje innover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 13, 2017 Rapporter Share Skrevet September 13, 2017 Bruker du egnet verktøy for å skru/presse stempel inn? Er det ene siden eller på begge sider? Hvis det er begge sider gjetter jeg på at du gjør noe feil. Noen stempler kan være links, så gi det et forsøk og skru andre vei også. Hvis du får rotert stempelet pleier de som regel å la seg presse inn også, men merk at hvis det går trått nå så kommer det til å sette seg ila. vinteren, og hvis du ikke følger med så tar du knekken på skive og klosser og må skifte alt igjen. Mitt råd; Skift caliper. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangor Skrevet September 13, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2017 Har lånt spesialverktøy. Har berre prøvd på eine sida, venstre side bak, skrur sylinder med klokka, har ikkje prøvd motsatt veg. Der er ein video på Youtube som viser framgangsmåten, men ikkje forpinna så vil stempelet inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 13, 2017 Rapporter Share Skrevet September 13, 2017 De aller fleste skal skrus med klokka, men noen få skal skrus motsatt, derfor bør du prøve andre vei også. Hvis du ikke får inn stempel på noen av sidene mistenker jeg at du gjøre noe feil, sjeldent det er to defekte calipere på en 6 år gammel bil. Mangor reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangor Skrevet September 13, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2017 Takker for svar, skal prøve å skru motsatt vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangor Skrevet September 19, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2017 I dag fekk eg skifta bremseklossane, det viste seg at på venstre side var lingsgjenga, rettgjenga på høgre side :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 20, 2017 Rapporter Share Skrevet September 20, 2017 Bra! Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg