Gå til innhold

Lime hull i eksos?

Ranger emnet

Opel-Erik

Anbefalte innlegg

Jeg har hvert så "heldig" å fått rustet/brent høl i effekt anlegget.... to plasser var det helt rustet av... så fikk av alt, og fikk laget litt "jalla mekk" for å få ting på plass igjen.. Sveiset det som gikk å sveise... noen plasser var det for tynt til å sveise det helt tett... så det lekker fortsatt litt... så det jeg lurte på... er om det finnes noe jeg kan "kline" ut over de høla som det lekker..?

Noe spesielt lim eller noe annet som tåler varme?

Haster litt, fordi jeg muligens skal på biltreff på lørdag. Men trenger en midlertidig løsning liksom

Hørte rykter om et epoxy lim... men jeg vet ikke helt...

Noen som vet noe?

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjær ut et flatjern, ca 4-5mm tykkelse og 40mm bredde.

Punkt dette flatjernet fast over sømmen eller hullet som er rustet.

Sveis så lange striper på dette flatjernet. Når du har sveist ut disse stripene langt nok så vil du binde eksosrøret til flatjernet. Poenget er at flatjernet skal ta opp varmen og hindre at du brenner høl i det tynne eksosanlegget. La sveisen kjøle seg ned mellom hver gang.

Du kan også finne et stålrør, og kappe av rett lengde. Deretter skjærer du et spor på midten, slik at du kan presse dette delte røret ned over eksosrøret.

Ser kanskje ikke så pent ut, men regner med du driter en lang marsj i det :)

Beste er å TIG, skal tynne plater eller rør sveises.

Lappesaker fra bensinstasjoner er bare drit.....

En hurtigløsning blir å bruke aluminium fra en eller flere cola eller ølbokser, en tynn matte med glava isolasjon til tetning og feste dette over hullet med ståltråd eller slangeklemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider