Gumball Skrevet Oktober 19, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2017 Hei! Har hatt litt problemer med fukt i passaten(pollenfilter + drenering) som er fikset nå. Sensoren til airbag som sitter under teppet til passasjersetet har gitt div feilmeldinger, har kunne slettet de, og det holdt seg i noen uker før den kom igjen. Nå derimot får jeg feil med en gang den er slettet. Antar det er sensoren som er defekt. Hvordan er det med bytte av disse? Må de kodes? Har lest mye på nettet om disse, de inneholder en tosifret HEX kode(01,02,03,osv) som bestemmer plasseringen av sensoren.(høyre foran, venstre foran, osv) Er man heldig når man kjøper ny(brukt) så klaffer dette. Stemmer det? Her er forøvrig feilkodene som var lagret: Disse var mens sensoren kom og gikk Nå får jeg kun denne feilen hele tiden Bilde av sensor Noen som har tips, eller vært borte i dette? Har allerde bestilt en sensor med likt nummer fra ebay, skal høre med VW i morgen ang pris på ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Oktober 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 Original ny sensor koster 3350,- Jeg fikk 4 stk brukte sensorer fra ulike selgere for 400,- Gir tilbakemelding når jeg evt får testet de, og hva vcds sier om hver sensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 20, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 99% sikker på at du må kode det, men det er veldig opp og ned fra biler til biler, og modeller til modeller. Avhenger av hvor avansert systemet er. Kan hende du slipper. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Oktober 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 Takker for input! Er ikke sikker på om den må programmeres, vet isåfall ikke hvordan. Det jeg har lest er at nye sensorer "binder" seg til hjernen når man kobler de til første gang. Brukte sensorer fungerer dersom de har lik id. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 20, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 Det er litt avhengig av hvilken type sensor det er. Er det en enkel sensor så kreves det ingen koding, men hvis det er en form for ECU med forskjellige funksjoner fra modell til modell kan det kreves koding. Så bilde du hadde lagt ut nå, som er en crash sensor(?), den krever ikke koding. Men delenr. må stemme (evt. overgangsnr.) Gumball reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Oktober 30, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2017 Fikk byttet sensor og fjernet feilkoder, fungerte ypperlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet August 9, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2019 Bump! Da har sensoren på førersiden tatt kvelden også, fra noe gammel vannlekkasje vil jeg tro. Har fått kjøpt 3 brukte sensorer, men ingen av de har rett id(likt delenummer) så får ikke bort feilkoden. Sitter igjen med: 01221 - Crash Sensor Side Airbag Driver Side (g179) 62-00 No or incorrect adjustment Ingen måte å få kodet disse om på? Eller kjøpe flere brukte til jeg vinner i lotteriet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet September 3, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2019 Har nå prøvd totalt 5 sensorer, så om noen andre vil bytte så skrik ut! Er tom for ideer, og har nesten lagt fra meg tanken om å kjøpe flere sensorer. Noen som har en annen løsning? Jeg trenger en med ID 04 Har også vurdert å bytte airbagmodul + begge sensorer, da fra en matchende bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg