Touran08 Skrevet Oktober 21, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2017 Når en vrir om nøkkel for å starte skjer det ingenting. Ingen varsel eller motorlys kommer på. Utvendige lys går på som normalt. (Batteri ok) vært på verksted for to dager siden og skiftet kamaksel sensor. nå er bil som før den var på verksted.... ingen liv ....???? hva kan dette være?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mika Skrevet Januar 27, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2018 Hei! Har du løst problem ditt med bilen? jeg har samme problem på min 2006 Touran. Siter MVH GTR KILER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 27, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2018 Helt dødt? Startmotor går ikke? Ingen lys i instrumentpanel? Noe ala dette Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 27, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2018 Noen feilkoder på ECM, BCM og CAN-Gateway? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mika Skrevet Januar 27, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2018 1 time siden, Jesper1201 skrev: Noen feilkoder på ECM, BCM og CAN-Gateway? Ingen feilkode Siter MVH GTR KILER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mika Skrevet Januar 27, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2018 1 time siden, Quattro73 skrev: Helt dødt? Startmotor går ikke? Ingen lys i instrumentpanel? Noe ala dette På vei fra Sørlandet stoppe bilen plutselig og vil ikke starte, Viking sjåføren trudd at det er dieselpumpe men det var ikke. Starteren sviver men motoren vil ikke og jeg har byttet kamaksel sensor men det hjelper ikke heller, og jeg testet dieselpumpe og den er ok, rele og sikring er ok også, batteri er ok. Siter MVH GTR KILER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 27, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2018 Hmmm, ble det lest ut feilkoder som pekte mot kamsensor, eller byttet de denne som et skudd i blinde? Har du tatt diagnose nå, etter startforsøk, uten å slå av tenning før diagnose tas? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 28, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 Hadde en Caddy (samme bil i og for seg) på jobb med samme symptomer for noen uker siden. Etter litt feilsøk fant jeg ut at det ikke var kommunikasjon mellom CAN-Gateway og ECM. Feilen lå i ECM, skiftet denne og feilen var borte. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mika Skrevet Januar 28, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 10 timer siden, Quattro73 skrev: Hmmm, ble det lest ut feilkoder som pekte mot kamsensor, eller byttet de denne som et skudd i blinde? Har du tatt diagnose nå, etter startforsøk, uten å slå av tenning før diagnose tas? Ja det var feilkode på det og etter bytting feilkoden forsvant og ingenting viser på diagnose (VCDS) Siter MVH GTR KILER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mika Skrevet Januar 28, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 41 minutter siden, Jesper1201 skrev: Hadde en Caddy (samme bil i og for seg) på jobb med samme symptomer for noen uker siden. Etter litt feilsøk fant jeg ut at det ikke var kommunikasjon mellom CAN-Gateway og ECM. Feilen lå i ECM, skiftet denne og feilen var borte. Hei! Hvor legger ECM er det i motor rommet? Siter MVH GTR KILER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mika Skrevet Januar 28, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 12 timer siden, Jesper1201 skrev: Noen feilkoder på ECM, BCM og CAN-Gateway? Ingen Siter MVH GTR KILER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 28, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 44 minutter siden, Mika skrev: Hei! Hvor legger ECM er det i motor rommet? Ligger i plenumkammeret under vindusviskerene. For å feilsøke på dette skal du vite hva du driver med. Styreenhet og startsperre må kodes etter bytte. Har du ikke utstyr eller kompetanse er det bedre å sette bilen på et verksted, fortrinnsvis et med elektro kunnskaper. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mika Skrevet Januar 28, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2018 5 minutter siden, Jesper1201 skrev: Ligger i plenumkammeret under vindusviskerene. For å feilsøke på dette skal du vite hva du driver med. Styreenhet og startsperre må kodes etter bytte. Har du ikke utstyr eller kompetanse er det bedre å sette bilen på et verksted, fortrinnsvis et med elektro kunnskaper. Takk, det tror jeg må gjør Siter MVH GTR KILER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg