Skelly Skrevet Oktober 24, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2017 Har en Citroen fra 2004 som plutselig ikke ville i gir når jeg skulle gire ned før en bakke. Vi slepte bilen hjem og naf kom for å kjøre den på verksted. Når han kom satte han den i gir når tenningen var av og startet og han rygget bilen opp på redningsbilen. Verkstedet sa at de kan ikke feilsøke på en feil som ikke er der og den er helt innafor. Hentet bilen og alt var fint. kjørte 2-3 kilometer stanset bilen og handlet. Kom ut og da ville den ikke i gir igjen. Jeg skrudde av tenning satte i revers og startet. Da selv med clutch inne så beveget bilen seg bakover. Måtte skrue av tenning og sette den i 1 gir og da med clutchen inne så beveget den seg forrover som om jeg hadde clutchen litt ute. Måtte stoppe i en bakke og skrudde av tenning satte i 2 gir og startet opp og kjørte tilbake til verksted. Han finner ikke skikkelig feilen og må av med hele girkassen som ja er kostbart (en dags arbeid). Er det noen Citroen tilhengere her som kjenner til dette problemet? og kan gi meg tips om hva det er? Håper på raskt svar i og med at vi bor på en øy og er avhengige av 2 bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 24, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2017 En ting er helt sikkert, clutchen frier ikke ut. Kan være 3 ting: 1) Mastersylinder 2) Slavesylinder 3) Trykkplate Siden bilen er fra 2004 setter jeg en finger på trykkplate og da skiftes clutchen. Slavesylinder MÅ skiftes samtidig, ellers må samme jobben gjøres igjen hvis slavesylinder tar kvelden. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skelly Skrevet Oktober 24, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2017 9 minutter siden, Jesper1201 skrev: En ting er helt sikkert, clutchen frier ikke ut. Kan være 3 ting: 1) Mastersylinder 2) Slavesylinder 3) Trykkplate Siden bilen er fra 2004 setter jeg en finger på trykkplate og da skiftes clutchen. Slavesylinder MÅ skiftes samtidig, ellers må samme jobben gjøres igjen hvis slavesylinder tar kvelden. Kan du fortelle meg hvor de forskjellige komponentene sitter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 24, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2017 Master sitter på pedal og de to andre sitter i/på girkasse. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.