Gå til innhold

Ranger emnet

Skelly

Anbefalte innlegg

Har en Citroen fra 2004 som plutselig ikke ville i gir når jeg skulle gire ned før en bakke. Vi slepte bilen hjem og naf kom for å kjøre den på verksted. Når han kom satte han den i gir når tenningen var av og startet og han rygget bilen opp på redningsbilen. Verkstedet sa at de kan ikke feilsøke på en feil som ikke er der og den er helt innafor. Hentet bilen og alt var fint. kjørte 2-3 kilometer stanset bilen og handlet. Kom ut og da ville den ikke i gir igjen. Jeg skrudde av tenning satte i revers og startet. Da selv med clutch inne så beveget bilen seg bakover. Måtte skrue av tenning og sette den i 1 gir og da med clutchen inne så beveget den seg forrover som om jeg hadde clutchen litt ute. Måtte stoppe i en bakke og skrudde av tenning satte i 2 gir og startet opp og kjørte tilbake til verksted. Han finner ikke skikkelig feilen og må av med hele girkassen som ja er kostbart (en dags arbeid). Er det noen Citroen tilhengere her som kjenner til dette problemet? og kan gi meg tips om hva det er?

Håper på raskt svar i og med at vi bor på en øy og er avhengige av 2 bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er helt sikkert, clutchen frier ikke ut.
Kan være 3 ting:
1) Mastersylinder
2) Slavesylinder
3) Trykkplate

Siden bilen er fra 2004 setter jeg en finger på trykkplate og da skiftes clutchen. Slavesylinder  skiftes samtidig, ellers må samme jobben gjøres igjen hvis slavesylinder tar kvelden. 

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jesper1201 skrev:

En ting er helt sikkert, clutchen frier ikke ut.
Kan være 3 ting:
1) Mastersylinder
2) Slavesylinder
3) Trykkplate

Siden bilen er fra 2004 setter jeg en finger på trykkplate og da skiftes clutchen. Slavesylinder  skiftes samtidig, ellers må samme jobben gjøres igjen hvis slavesylinder tar kvelden. 

Kan du fortelle meg hvor de forskjellige komponentene sitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider