Dantaf Skrevet November 3, 2017 Rapporter Share Skrevet November 3, 2017 Hei folkens. Det var kaldt i morges. Kjøre til jobb tar 5min. Jeg merket en tikke-lyd halv-veis til jobb som følger RPM. Kan det være ventil-dempe-arm til en av ventilene? har jeg for tynn olje? Ingen lys i dashbordet som indikerer feil Hør lyden på disse 2 youtube linkene: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 3, 2017 Rapporter Share Skrevet November 3, 2017 Høres ut som en ventilløfter. Sjekket oljenivået? Kjørt for lenge uten oljeskift? På den annen side, ventilløftere varer ikke evig. Selv om du har en 0W-30 olje så skal det ikke tikke, er altså ikke viskositeten sin skyld. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dantaf Skrevet November 3, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2017 1 hour ago, Quattro73 said: Høres ut som en ventilløfter. Sjekket oljenivået? Kjørt for lenge uten oljeskift? På den annen side, ventilløftere varer ikke evig. Selv om du har en 0W-30 olje så skal det ikke tikke, er altså ikke viskositeten sin skyld. Skiftet olje for en måned siden. Mulig jeg må skifte ut samtlige 16 ventilløftere da. Regner med at om en er gåen så vil resten følge ganske kjapt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg