Punkie75 Skrevet November 3, 2017 Rapporter Share Skrevet November 3, 2017 Bilen nykker veldig rundt 2000 omdreininger, men det er kun når jeg skal holde jevn fart. Alt er bare velstand når jeg akselererer eller bare så vidt har foten på gassen. Dette har blitt gradvis verre, men har ingen peiling på hva det kan være. Tar gjerne i mot tips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 3, 2017 Rapporter Share Skrevet November 3, 2017 Ikke lett å svare når vi ikke vet noe som helst om bilen. Er det diesel så er EGR min første mistanke. En diagnose er greit å begynne med. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Punkie75 Skrevet November 6, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2017 Hei Beklager det, jo det er diesel. Hva er EGR? Trodde heller ikke du fant på en diagnose med mindre det lyser varsellamper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 6, 2017 Rapporter Share Skrevet November 6, 2017 Som sagt, blir gjetting, men treg EGR kan skape nykking når man holder jevn fart og lite gasspådrag. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Punkie75 Skrevet November 7, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2017 Da prøver jeg å rengjøre denne. Mange tusen takk Det viser seg også at den blir verre når motoren er varm?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg