FredrikXL7 Skrevet November 5, 2017 Rapporter Share Skrevet November 5, 2017 Heisann. Jeg har en "ulyd" /rassle lyd som kommer fra undersiden av min suzuki grand vitara xl7 2.0 td manuel 2005. Jeg antar/tror at det kommer fra girkassen, lyden kommer når bilen står i ro og jeg ikke holder clutchen inne, men med en gang jeg trykker inn clutchen litt så går lyden vekk. Så jeg tenker om dette kanskje kan være "utslippslageret? " Har noen vært borti dette før? Og hva dette koster, og om det er noe som en kan gjøre selv.? Mvh Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet November 6, 2017 Rapporter Share Skrevet November 6, 2017 Ja stemmer. Det er utløserlagret ditt som må skiftes. Det bør også rengjøres godt til armen til utløserlagret da det samler seg mye greier der. Men litt sånn lyd vil det alltid være der. For lyden forplanter seg inn i girkassa. Men blir mye bedre med nytt trøstelager :) Rundt 5-6 timers jobb. Pluss deler. Og hvis du tenker 1500kr timen så blir jo det mellom 7500-9000kr for jobben. Og om det er noe man kan gjøre selv? Man kan selvfølgelig det, men du bør ha en del skru kunnskaper og en løftebukk :) det kan være verdt å prøve å spraye litt fett eller noe slikt inn på armen til utløserlagret. Det kan faktisk hjelpe. Bare vipp til siden den gummimoffa. Bare ikke fyll clutchen med fett :P Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikXL7 Skrevet November 6, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2017 Åååå? Ok, skal ta åsså prøve det med fettet inn under muffa. :) tror jeg skal bare ta å levere den inn til verksted får å skifte det til slutt, får da tar de vell å skifter clutch og? Eller vet du hvor masse det pleier og koste? Takk får alle tipsa!! Det hjelper utrolig masse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet November 10, 2017 Rapporter Share Skrevet November 10, 2017 De bytter ikke clutch med mindre du sier det. Men anbefaler å gjøre det når først girkassa er ute. Usikker på pris. Du får ringe litt rundt å høre ;) Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg