audi 100 quattro Skrevet November 11, 2017 Rapporter Share Skrevet November 11, 2017 Hei, da har jeg fådd et problem med min passat 2001 mod 1.9 tdi. Det som skjedde var at jeg var ute og kjørte, hadde kjørt så si hele dagen og med tung henger tidligere den dagen. På vei hjem så kjørte jeg i 80sona så jeg holdt 80kmt jevnt, så plutselig så var motorkravta helt borte, den gikk fortsatt men var VELDIG dau. Skulle stoppe den for og så starte den igjen, da gikk turtallet på max 1500rpm måtte gjenta dette 4-5 ganger for at turtall skulle bli normalt, men bil fortsatt like dau og turbotrykk er borte så jeg bytta n75 ventil så kom turbotrykk tilbake, men ikke noe sprekere da heller. prøvde å kjøre en litt lengere tur etter alt jeg har bytta og rengjort så sluttet turbon plutselig å lade igjen helt til jeg skrudde bilen av og på.. så lurer fælt på hva det kan være.. Alt jeg har sjekka og byttet: -n75 ventil er byttet, map sensor er rengjort, alle trykkrør og trykkslanger er sjekket for lekasjer, EGR ventil er rengjort og plugga ut, turbo har ikke mere slakke en normalt, vacuumtest med vacuum pumpe ingen lekasje i vacuumslanger, diagnose med vag-com er tadd og fikk feilkode: charge pressure control :negative deviation (p1556) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet November 11, 2017 Rapporter Share Skrevet November 11, 2017 Rask søk på nettet sier dette. EOBD II Error Code: P1556Fault Location:Turbocharger (TC) pressure - control limit not reachedPossible Cause:Turbocharger (TC) wastegate regulating valve.Intake leak.Turbocharger (TC) defective. Har du sjekket om wastegate beveger seg slik den skal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 100 quattro Skrevet November 11, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2017 Hei, takk for svar. Usikker på hva jeg skal se etter. HAr prøvd å se på den under oppstart og da ser den hvertfall ut til å fungere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet November 11, 2017 Rapporter Share Skrevet November 11, 2017 En ting er at den beveger seg,men beveger den seg nok? Den skal gli helt inn når du starter. Kan også være sot som har bygget seg opp inni turbo som gjør at staget ikke beveger seg fritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 100 quattro Skrevet November 11, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2017 Hvordan vet jeg at den glir helt inn? Har kjøpt meg mr muscle ovndrens som jeg skal prøve å rengjøre turbo/vnt mekanismen med. Sjedd mye om at de bruker dette for å rengjøre med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet November 11, 2017 Rapporter Share Skrevet November 11, 2017 Få en til å starte bilen samtidig så du følger med på wastegate, synker den ikke helt inn kan den være dårlig og ikke holder vakum eller slanger er dårlige og utette. men som sagt kan det også være treghet inni turbo som gjør at staget ikke beveger seg,ta isåfall av staget fra turbo og se om det da glir helt inn ved start. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet November 11, 2017 Rapporter Share Skrevet November 11, 2017 Her er en god link som viser hvordan det virker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 11, 2017 Rapporter Share Skrevet November 11, 2017 Heter ikke wastegate på turbo med VNT! Siden du har sjekket ganske mye av det relevante selv så heller jeg også mot fastkokset VNT, utifra hva du forklarer. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 100 quattro Skrevet November 13, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2017 Takk for svar! Da har jeg gjort ren VNT, prøv en annen lmm, buypasa n75 ventil, men ingen forskjell.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet November 13, 2017 Rapporter Share Skrevet November 13, 2017 Og du får opp samme feilmelding etter dette og ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 100 quattro Skrevet November 13, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2017 Ja, får akuratt samme feilmelding.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-ugla- Skrevet November 14, 2017 Rapporter Share Skrevet November 14, 2017 Får du fortsatt ikkje opp turtall? Visst så kan det være tett katalysator, ta av downpipen å kjøre en runde å sjekk om den e likedan. Vært borti et par ganga at katalysatora tette se. Kansje laus innmat i den. prøv å riste å høre om de skrangla. Siter X Vw santana cl 84 X Opel omega 2,5 95 Borgward isabella 1960 Total restaurering Opel Omega 2.5manuell cd 95 Peugeot 406 svti 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg