h-bukken Skrevet November 17, 2017 Rapporter Share Skrevet November 17, 2017 Hei har en Subaru forester 2007 rally edisjon, var på eu kontroll med denne dei skulle fikse cruisecontroll lyset som blinker, fikk beskjed om at eneste feilkoden dei fant var P2441 feil på sekunderluftsystem rekke 1 hva er det for noe ? dei fikk ikke bort lyset Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saga Skrevet November 19, 2017 Rapporter Share Skrevet November 19, 2017 Jeg fikk samme diagnosen på en 06mod. Subaru Forester 2,0 158hk. Dem viste meg en lufteventil (egr ventil)på høyre side av motoren. Som må byttes. Koster 3600,- originalt ventilen. Jeg bestilte den på eBay til 1300,- fikk den i går men har ikke byttet den enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BluVision Skrevet Januar 7, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2018 Hei. Mulig det er litt sent å svare men prøver likevel. Hadde samme problem på min Forester 2006 158 hk. Cruise kontrollen virker nok ikke pga av at det er en feilkode som ligger å sperrer. Jeg hadde feilkode P2444. Jeg måtte bytte begge sec-airpump ventilene på høyre og venstre side. Måtte også renske opp rør og kanaler i topplokket. Samt få sletta feilkoden. Ventilene kosta nesten 3000kr stykke. Feilen oppsto etter regreimskifte hos meg. Subaru forhandleren klarte å legge på reima feil, men bilen starta å gikk. Det var kona som henta bilen og hun klagde over at den fjuska å gikk rart. Men jeg tenkt ikke noe over det før jeg prøvde bilen noen uker etterpå. Da vi klagde på dette tok de bilen inn igjen og de konstanterte da at de hadde gjort en feil. De innrømmet ikke hva feilen var før etter mye diskusjon. Rart det gikk bra egentlig?? Så etter en månes tid dukket det opp ny feilkode og cruisekontrollen slutta å virke. Fikk derfor denne reperasjonen som plaster på såret. Bilen har gått 70.000 km etter dette uten et eneste feilslag. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg